کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

معرفی 14 اثر در نخستین نشست کتاب‌خوان

معرفی 14 اثر در نخستین نشست کتاب‌خوان

نخستین نشست به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده، با معرفی 14 کتاب و حضور چشمگیر کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه، اساتید کتابداری و فعالین حوزه کتاب در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نخستین "نشست به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده" عصر امروز (27 خرداد) در آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) برگزار شد.

"کتاب خوان" که بر اساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده، مقرر بود در هر نشست، پذیرای نَقلی از حدود 8 کتاب باشد، پس از انتشار فراخوان اولین نشست با استقبالی پیش بینی نشده مواجه شد. طی هفته ای که گذشت، بالغ بر 70 داوطلب اعم از کتابدار، مسئولین ستادی و در مواردی اعضای کتابخانه‌ها نسبت به ارائه مطلب در این آغازین نشست، اعلام آمادگی کردند. این شوق حضور، بانیان برگزاری نشست را بر آن داشت که با تغییراتی در اجرای آن، شرایط را برای حضور اکثریت علاقمندان، در حد امکان، فراهم نمایند. به این ترتیب "کتاب‌خوان" به مدت 120 دقیقه میزبان حضور بالغ بر 150 دوستدار کتاب و 14 ارائه دهنده بود.  
ادامه مطلب ...

باید و نباید های نوشیدنی های ماه رمضان

رفع عطش روزه داران با نوشیدنی های سنتی

کارشناسان تغذیه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به روزه داران توصیه می کنند،نوشیدنی های سنتی مانند شربت آبلیمو، خاکشیر، تخم شربتی،کاسنی ،سکنجبین و بیدمشک می تواند به کاهش تشنگی و عطش در ماه مبارک رمضان کمک کند.

روزه داری در فصل گرما بدن را دچار کم آبی می کند،آب بدن مهمترین عاملی است که می تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی شود و حتی جان فرد را به خطر اندازد. 

دکتر نسرین حاج سید جوادی فاصله بین افطار تا سحر را بهترین زمان برای جبران آب بدن خواند که می توان از نوشیدنی های سنتی، چای کمرنگ ، انواع میوه های تابستانی و آب میوه های طبیعی و کم شیرین استفاده کرد. 

ادامه مطلب ...

باید کلینیک کتاب دایر کنیم

دکتر اسماعیل آذر:
باید کلینیک کتاب دایر کنیم
دکتر اسماعیل آذر در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ضمن اشاره به نشست کتاب‌خوان این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید مراقب بود که این طرح دچار آسیب نشود، یعنی اینطور نباشد که هر کسی که هر کتابی دلش خواسته را خوانده و بعد تفکری را که خودش دوست داشته پیرامون آن کتاب با نقد کردن ابراز کند این ممکن است برای یک نفر مفید باشد ولی آن سلیقه و نظر برای نفری دیگر مفید نباشد.

وی افزود: ممکن است یک نفر کتاب بوف کور صادق هدایت را بخواند و محصولی که برداشت کرده است را برای چند نفر دیگر بیان می‌کند در حالی که ممکن است مخاطب آن در سنی نباشد که کتاب به درد او بخورد و یا حتی افسردگی را در او تعمیق کند. 
ادامه مطلب ...

نجوای عاشقانه


فرازی از مناجات شعبانیه ، چشمه جوشان حضرت امیرالمومنین (ع) 

ترویج کتابخوانی در نشست‌های «کتابخوان» موثرتر از سایر رسانه‌های جمعی خواهد بود

 Image result for ‫کتابخوانی‬‎

مصطفی رحماندوست، نویسنده و شاعر کتاب‌های کودک و نوجوان درباره برگزاری سلسله نشست‌های «کتابخوان» گفت: در بین تمام رسانه‌های جمعی که در حوزه ترویج کتابخوانی فعالیت می‌کنند، ارتباط چهره به چهره و دیدار حضوری با مخاطبان برای معرفی کتاب، به مراتب تأثیر مفیدتری نسبت به رادیو، تلویزیون، مطبوعات و فضای مجازی خواهد داشت.  

ادامه مطلب ...

معرفی کتاب

«آداب روزه داری- احوال روزه داران»«آداب روزه داری- احوال روزه داران»،

به کوشش: علیرضا مختارپور قهرودی/ ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی/ نوبت چاپ: اول/ تاریخ چاپ: تابستان 1391/ شمارگان: 10000 نسخه/ تعداد صفحه: 454 صفحه

کتاب « آداب روزه‌داری ـ احوال روزه داران» برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گزیده‌ای از مجموعه توصیه‌ها، نصایح، تحلیل‌ها و مواعظی است که در ماه‌های رمضان 22 سال گذشته ـ از سال 1369 تا 1390 ـ در بیانات معظم له ارائه شده است ادامه مطلب ...