کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

فراخوان


قابل توجه مراجعین محترم کتابخانه

کتابخانه عمومی کوثر در نظر دارد، گروه مطالعاتی با موضوع خانواده در محل کتابخانه برگزار نماید.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در گروه مذکور به کتابداران کتابخانه مراجعه نمایند.

راهنمای استفاده از نرم افزار سامان

دوستان عزیز

برای دریافت فایل راهنمای استفاده از نرم افزار سامان (samanpl.ir) که توسط سرکار خانم محمدی، کتابدار کتابخانه فردوسی تهیه شده می توانید اینجا را کلیک نمایید.

هشتم خرداد مصادف با آغاز انتشار روزنامه "صور اسرافیل" در دوران مشروطه (1286 ش)

اولین شماره نامه هفتگی صوراسرافیل چند ماه پس از پذیرش مشروطیت ایران در هشتم خرداد 1286 از چاپ خارج شد و به دست مردم رسید. این روزنامه با پیشنهاد و کوشش میرزاجهانگیرخان شیرازی معروف به صور اسرافیل و علی اکبر دهخدا اداره و منتشر می‏شد. جهانگیرخان این روزنامه را با هدف تکمیل معنی مشروطیت و حمایتِ مجلس شورای ملی و کمک به روستائیان، ضعفا، فقرا و مظلومین انتشار می‏داد. در آغاز، صوراسرافیل هفته‏ ای یکبار منتشر می‏ شد. تا آن وقت، ادبیات و انشاء ایرانی عموماً و روزنامه‏ ها، خصوصاً به طرز نگارش قدیم، سراسر الفاظ مسجَّع، پرتکلف و بی‏ حقیقت و بدون معنی و خالی از سود و اثر بود. این روزنامه در تغییر نگارش تأثیر فراوانی داشت.



جذاب‌ترین بخش صوراسرافیل ستون طنز (فکاهی) آن بود که به عنوان «چرند و پرند» به قلم علی‌اکبر دهخدا و با امضای «دخو» نوشته می‌شد. سبک نگارش این ستون در ادبیات فارسی بی‌سابقه بود و مکتب جدیدی را در عالم روزنامه‌نگاری ایران و نثر معاصر پدید آورد. دهخدا مطالب انتقادی و سیاسی را با روش فکاهی طی مقالات خود در آن زمان منتشر می‌کرد.

این روزنامه سرانجام پس از 32 شماره انتشار و در پی به توپ بستن مجلس توسط محمد علی شاه قاجار و پس از قتل میرزا جهانگیرخان، مدتی تعطیل شد تا این‏که دهخدا آن را چند شماره در اروپا منتشر کرد و پس از مدتی برای همیشه تعطیل شد.

منبع: سایت راسخون

معرفی کتاب کلیدهای مراقبت از نوزاد تا یک سالگی

«کلیدهای مراقبت از نوزاد تا یکسالگی» اثر دکتر تکلا اس نی به ترجمه خانم زهرا جعفری می‌باشد که توسط انتشارات صابرین در 363 صفحه به چاپ رسیده است.



این کتاب در نوع خود یک کتاب کامل برای مادری است که به تازگی لذت مادر شدن را چشیده است، خواه برای بار اول باشد یا برای دفعات چندم...

در این کتاب ما با انواع مراقبت‌هایی مواجه می‌شویم که لازم است در ابتدا یک مادر از خود، و در ادامه از نوزاد خویش داشته باشد،

موضوعاتی که در این کتاب بدان‌ها پرداخته می‌شود شامل: بحث‌هایی در باره خواب، برنامه خواب، بچه بدقلق و نق نقو، تغذیه با شیر مادر، پوشک بچه، حمام کردن، بیماری ها و سلامت، زمان بازی، مراقب گفتار خود باشید، امنیت و ایمنی کودک، سفر با کودک، فرصتی برای خودتان، خاطرات، جدول‌ها و نمودارها( غذاها، رویدادهای زندگی، واکسن،) برنامه های ورزشی مناسب و ...

همچنین توجه به رشد و مراحل رشدی کودک و ارائه مهارت‌های مورد نیاز با سن خاص فرزند از دیگر مطالبی است در این کتاب به آن پرداخته شده است.

منبع: کتابستان