کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

راه اندازی اولین ایستگاه مطالعه شهرستان برخوار

اولین ایستگاه مطالعه شهرستان برخوار در محل بیمارستان امام رضا(ع) شهر دولت آباد با حدود سه هزار نسخه کتاب راه اندازی گردید.در این محل با وجود روزانه بالغ بر 1000 نفر مراجعه کننده استقبال خوبی از ایستگاه مطالعه صورت گرفته است. 


فرهنگ سرای همایی برگزار می کند: تقویت مهارت خواند صحیح و با سرعت در کودکان

حافظه انسان طوری است که پس از چند دقیقه قسمتی از مطلب را فراموش می کندو بعد از یک شبانه روز فقط رئوس مطالب را به خاطر می آورد. اما اگر در روش های مطالعه خود تجدید نظر کنید، می توانید بر این ضعف حافظه غلبه کنید.  مهارت خواند صحیح و با سرعت از جمله مهارت هایی است که باید در سنین ابتدایی در انشان ایجاد شود. برخی از کودکان علی رغم برخوداری از دقت و تمرکز کافی، قادر به خواند صحیح و سریع نیستند و باید این مهارت در آن ها پرورش داده شود.

در همین راستان فرهنگسرای استاد همایی وابسته به سازمان فرهنگی تفریکی شهرداری اصفهان کارگاه آموزشی "بهتر بخوانیم" را ویژه کودکان مقطع دبستان برگزار می کند. در این کارگاه که ویژه کودکان مقطع اول و دوم دبستان برگزار می شود، با استفاده از اشکال تصویری و جایگزین کردن کلمه به جای تصویر قدرت خواندن در کودکان تقویت می شود. مسوولیت اداره این کارگاه را معمار، از مربیان متخصص در حوزه کار با کودک بر عهده دارد. 

گفتنی است، این کارگاه از ابتدای مرداد ماه برپا خواهد شد و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام تا پایان تیرماه به فرهنگسرای استان همایی در واقع در پل سرهنگ، خیابان معراج، کوچه امام زاده مراجعه کنند.

منبع: روزنامه اصفهان زیبا

به اطلاع اعضا و مراجعین محترم کتابخانه می رساند 

از اول تیرماه تا پایان شهریور، کتابخانه روزهای پنجشبه تنها در شیفت صبح از ساعت 7:30 - 13 فعال می باشد


چطور برای کودک خود کتاب انتخاب کنیم؟

بحث ما در اینجا، انتخاب کتاب و کتابخوانی کودکان است. اینکه چه نوع کتابی مناسب کودک ما است، بسیار مهم است. چرا که با انتخاب صحیح کتاب برای کودکان می‌توانیم او را به مطالعه ترغیب و علاقمند سازیم.


در نتیجه این مقاله را با طرح این سوال که یک کتاب خوب برای کودک چه کتابی است؟ شروع می‌کنیم.

در پاسخ به این پرسش باید گفت که این مسئله مستقیما به سن کودک بستگی دارد. با توجه به سن کودک و نکاتی را که در زیر مطالعه خواهید کرد به شما کمک می‌کند که کتاب مناسب فرزندتان را انتخاب و خریداری کنید

ادامه مطلب ...

شب قدر

فرصت شب قدر را غنیمت بدانیم

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم. نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم. 
ادامه مطلب ...

ولادت امام حسن مجتبی (ع)


میلاد اولین نواده نبوت و نخستین زاده امامت ، امام حسن مجتبی (ع) مبارک

هفتم تیرماه شهادت مظلومانه آیه الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره)

شهید بهشتی

«شهید بهشتی یکی از آن شخصیت هایی بود که یک حالت استثنایی در آنها مشاهده می شود. می دانید آدم ها دو جور هستند. یکی آدم هایی که هیچ ویژگی استثنایی در آنها نیست. با استعدادند، بافکرند، ارزشمندند، ولی عادی و معمولی اند


شهید بهشتی

مظلومیت شهید بهشتی از منظر امام خمینی رحمه الله

از دیدگاه امام خمینی رحمه الله ، مظلوم زیستن شهید بهشتی، بیش از شهادت ایشان متأثر کننده بود. این مظلومیت به سبب تهمت های ناروایی بود که دشمنان به او می زدند. امام بر این عقیده بود که دشمنان شهید بهشتی در تلاش بودند او را انسانی ستم کار و دیکتاتورمآب معرفی کنند؛ در حالی که چنین نبود. ایشان در جایی فرموده است: «شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار در چشم دشمنان اسلام بود».

آیت اللّه بهشتی در نگاه مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری در مورد شهید بهشتی می فرماید: «شهید بهشتی یکی از آن شخصیت هایی بود که یک حالت استثنایی در آنها مشاهده می شود. می دانید آدم ها دو جور هستند. یکی آدم هایی که هیچ ویژگی استثنایی در آنها نیست. با استعدادند، بافکرند، ارزشمندند، ولی عادی و معمولی اند. لکن بعضی هستند که از معمول انسان ها یک چیزی بیشتر دارند، یک برجستگی در اینها وجود دارد. این برجستگی خیلی زود فهمیده نمی شود، در گذشت زمان مشهود می شود و بهشتی از این قبیل بود. او دارای فکر بلندی بود. مغز قوی و فعالی داشت. علاوه بر این، دارای اراده و روحیه ممتازی بود. بر خود و احساسات خویش شدیداً غالب بود. بیشتر یک فرد متفکر بود تا احساساتی؛ اگرچه گاهی اوقات احساسات او یک جمعیت میلیونی را به جوش می آورد». 

ادامه مطلب ...