کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

راه‌اندازی موتور جستجوگر ایرانی ( yooz )

یکی دیگر از موتور های جست و جو ایرانی پس از “پارسی جو” و “گُرگُر” به نام “Yooz” افتتاح شد که نسبت به رقیبان داخلی ظاهری کاربر پسند و اصیل تر دارد که استفاده از لوگو “یوزپلنگ ایرانی” در آن بخوبی به چشم میخورد که نام آن نیز از این حیوان دوست داشتنی ایرانی الهام گرفته شده است.

 در طراحی این موتور جستجو (yooz.ir)، فراهم کردن بستری مطمئن برای جستجوهای اینترنتی، رفع نیازمندی ها به زبان فارسی ، تمرکز بر سرویس های محلی ، جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی و توسعه عملی دانش های راهبردی در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در اولویت قرار گرفته است.

  ادامه مطلب ...

8 توصیه‌ی غذایی برای تقویت حافظه

حافظه

آیا برای شما نیز پیش آمده است که برای انجام کاری یا برداشتن وسیله‌ای وارد جایی شوید و همان لحظه فراموش کنید برای انجام چه کاری آنجا رفته‌اید؟ یا لحظاتی در مقابل در یخچال یا گنجه‌ای مکث کنید و به ذهنتان فشار بیاورید که چه می‌خواهید!؟ این‌ها از علائم فراموشی‌های لحظه‌ای اند که ریشه در اختلالات جسمی دارند.

وقتی به راحتی همه چیز را فراموش می‌کنید، در یادگیری دچار مشکل می‌شوید و نمی‌توانید تمرکز داشته باشید کم کم نگرانی به سراغتان می‌آید. این قبیل مشکلات در هر سن و سالی پیش می‌آید و خوشبختانه کمابیش گذر هستند. ورزش، تمرین‌های مربوط به حافظه و فعالیت‌های اجتماعی راه حل‌های مناسبی برای تقویت حافظه محسوب می‌شوند اما فراموش نکنید که تغذیه نقش بسیار مهمی در تقویت حافظه دارد. برای آشنایی بیشتر با این مواد غذایی با ما همراه باشید.

   ادامه مطلب ...

دوستان عزیز 

جهت دریافت شماره چهارم گاهنامه رویش اندیشه 

(گاهنامه فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان برخوار ) 

می توانید اینجا را کلیک نمایید. 


افتتاح کتابخانه سین

کتابخانه بقیه الله الاعظم شهر سین در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان, فرماندار شهرستان, نماینده شهرستان های شاهین شهر و برخوار در مجلس و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی کتابخانه های عمومی بقیه االله الاعظم شهر سین واقع در شهر ستان برخوار افتتاح شد 
ادامه مطلب ...

عضویت رایگان دهه فجر


 همشهریان محترم می توانند به مناسبت گرامیداشت دهه فجر از تاریخ 14 بهمن ماه تا پایان دهه فجر با مراجعه به کتابخانه های عمومی شهرستان به صورت رایگان به مدت یک سال عضو شوند .

دهه فجر


وقتی بهمن پنجاه و هفت رسید، روزها به شتاب از پی آمدند و فرصتی برای تیرگی باقی نگذاشتند؛ چنان که شب ها فانوس فریادهای «الله اکبر» بر بام سرنوشت این ملت، درخششی دو چندان یافت. هنوز بهمن به نیمه ی خود نرسیده بود که فرشته ی موعود انقلاب در آسمان خدایی کشور بال گشود و عطر کلامش جان فرزندان ملت را حیات دوباره ای بخشید. امام آمد و انقلاب به لبخند پیروزی دل سپرد و دهه ی فجر، شکوه جاودانه اش به رخ طاغوتیان کشید… خداوند متعال با دست های روح اللهی خود به یاری ما آمد. خورشید در جشنی بی غروب بربام روشن جهان ایستاده بود و تولد جمهوری گل محمدی را، نظاره می کرد.
هلهله ی پیروزی در گوش خانه ها و خیابان ها پیچید و عطر گلاب و صلوات، جان عاشقان را سرمست کرد و صمیمی ترین فصل زندگی ما در بهمن آغاز شد و در سایه سار خورشیدی ترین مرد قرن با بارگاه تفضل و رحمت الهی راه یافتیم و جشن روشن آزادی را به برکت این عطیه ی الهی، به تماشا ایستادیم.
خوش آمدى «روح الله»!

منبع : تبیان 

مسابقه خاطره نویسی



برای دریافت فرم شرکت در مسابقه اینجا را کلیک کنید .