کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

معرفی نه کتاب برای " مادران قصه گو "


اداره کل امور فرهنگی نهاد همزمان با برگزاری نخستین دوره آموزشی مهارت قصه گویی برای کتابداران کودک سراسر کشور پوستر جدید «این چند کتاب» شامل معرفی نه عنوان از کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی کشور در مهارت های قصه گویی برای مادران را با عنوان «مادران قصه گو» برای اطلاع مادران و سایر علاقه مندان کتاب و کتابخوانی و اعضای کتابخانه های عمومی منتشر کرده است که در ادامه به اختصار معرفی می شوند. 

ادامه مطلب ...

میلاد امام محمد باقر (ع)


ولادت با سعادت خورشید علم، مخزن الاسرار توحید، شکافنده معماهاى وجود، 

حضرت امام محمد باقر علیه السلام مبارک باد.

پند لقمان


و بدان که تو به زودی و در فردایی نزدیک وقتی پیش خدای عزوجل بایستی، از چهار چیز بازخواست خواهی شد ، از جوانی ات که در چه راهی تباه کرده ای، و از عمرت که در چه فانی اش ساختی، و از اموالت که از کجا آوردی و در کجا مصرف نمودی، پس خود را آماده کن و جوابی مهیا بساز، و از آنچه از دنیا از کفت رفته غم مخور چون دنیا دوام و بقا ندارد، پس حواست را جمع کن و سخت در کار خویش بکوش و در دلت همواره توبه را تجدید کن، و در زمان فراغتت در عمل شتاب کن قبل از آنکه مرض ها و بلاها به سوی تو روی آرند و قبل از آنکه ایامت به سر آید و مرگ بین تو خواسته هایت فاصله اندازد.

غرفه حجاب در سوئد

نخستین حجاب زنان و دختران بی حجاب در سوئد 

در مراسم جشن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر گوتنبرگ سوئد که به همت گروهی از جوانان محب اهل‌بیت(ع) برگزار شد در غرفه‌ای به نام «غرفه حجاب» زنان از زنان و دختران غیرمسلمان دعوت شد تا برای نخستین بار محجبه شده و احساس خود را در دفتری که به همین منظور قرار داده شده بیان کنند. حجاب، شاید اولین تجربه دختران غیرمسلمان سوئدی براى ورود به دنیاى جدید باشد.

  

ادامه مطلب ...

معرفی کتاب 1001 اختراع : میراث مسلمانان در جهان ما

05_ekhtera_1395651343

کتاب 1001 اختراع : میراث مسلمانان در جهان ما

نویسنده:سلیم حسنی

موضوع : تکنولوژی و تمدن , تمدن اسلامی , دانشمندان اسلامی - تاریخ , اسلام و علوم - تاریخ
ناشر : طلایی
محل نشر : تهران
قطع : رحلی

معرفی مختصر کتاب:
موضوع کتاب ، معرفی اختراعات مسلمانان در سده‌های میانه است. زبان اثر ساده و روان است. نویسنده تلاش می‌کند از عصر طلایی تمدّن اسلام، یعنی قرن اوّل تا قرن دهم هجری، در حدود سال‌های ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ میلادی، پرده بردارد. مطالب کتاب در هفت فصل تدوین شده است: «خانه»، «مدرسه»، «بیمارستان»، «بازار»، «شهر»، «دنیا» و «جهان هستی». اثر حاضر با هدف بالا بردن آگاهی مردم درباره میراث هزار ساله مسلمانان و تشویق و ترویج ابداع و نوآوری علمی جوانان نوشته شده است. ویژگی شاخص اثر، بیان جذّاب و ساده مطالب و تازه بودن موضوع است.

مجله الکترونیکی وب


برای دریافت شماره 165 مجله اکترونیکی وب اینجا را کلیک کنید .

حکایت دعای مادر

دعای مادر

 ابویزید بسطامی را پرسیدند که این پایگاه به دعای مادر یافتی این معروفی (شهرت) به چه یافتی؟ گفت: آن را هم به دعای مادر، که شبی مادر از من آب خواست. بنگریستم در خانه آب نبود، کوزه برداشتم.

 به جوی رفتم آب بیاوردم.چون بر سر مادر آمدم، خوابش برده بود. با خود گفتم که اگر بیدارش کنم من بزهکار باشم. بایستادم تا مگر بیدار شود. تا بامداد بیدار شد. سربلند کرد و گفت: چرا ایستاده ای؟ قصه بگفتم.

 برخاست و نماز کرد و دست بر دعا برداشت و گفت: الهی چنان که این پسر مرا بزرگ و عزیز داشت، اندر میان خلق او را بزرگ و عزیز گردان

بستان العارفین