کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

این خدا که می‌گویی کجاست؟


بیش‌تر کودکان، با طرح سوال‌های غیرمنتظره درباره‌ موضوعات مختلفی از جمله خدا، موجب شگفتی بزرگسالان می‌شوند. مشکل بسیاری از کودکان، این است که والدین‌شان، انرژی آن‌ها را صرف همه چیز، از کلاس‌های هنری و ورزشی گرفته تا رایانه می‌کنند، اما از درس ایمان غافل‌اند. آن‌ها فراموش می‌کنند که آن‌چه می‌گویند و عمل می‌کنند یا نمی‌گویند و عمل می‌کنند، تاثیر ماندگاری بر کودک می‌گذارد.

کودک

چه‌طور به زندگی کودکان رنگ معنویت بزنیم؟

بهترین راه ارتقای زندگی معنوی کودکان، راحت و آشکار حرف زدن درباره خداست. اصل کلی که بیش‌تر کارشناسان آن را تایید می‌کنند، این است که بگذارید بچه‌ها، گفت‌وگو را هدایت کنند و بعد، با سوال کردن شما، موضوع را پی‌گیری کنید.

حرف زدن درباره خدا، به این دلیل بااهمیت است که می‌تواند بهترین راه برآوردن مهم‌ترین نیازهای کودکان باشد؛ زیرا کودکان، بیش از بزرگسالان، خود و اطرافیان‌شان را به تکیه‌گاه قوی و مهربانی نیازمند می‌دانند که قادر است همه آرزوهای آن‌ها را برآورده کند. فایده دیگر صحبت کردن درباره خدا، این است که همه چیز را در دنیا توضیح می‌دهد، زیبایی طبیعت، تولد نوزاد یا مرگ یک دوست که با این توضیح- مرتبط کردن رویدادهای طبیعی به خدا- نوعی احساس شگفتی نیز همراه است؛ زیرا روح کودک، دنبال عجایب و اسرار می‌گردد و زمانی که برای پرسش‌های کلیدی خود، پاسخی منطقی می‌یابد، احساس آرامش می‌کند. گرچه کودکان نوپا، کوچک‌تر از آن هستند که مفاهیم مبهم معنوی را درک کنند، اما آن‌قدر بچه نیستند که نتوانند کلماتی را درباره خدا یاد بگیرند.  

ادامه مطلب ...

دومین جلسه انجمن وکمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان برخوار

دومین جلسه انجمن وکمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان برخوار با حضور فرماندارشهرستان ،مدیر کل کتابخانه های استان،رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان ،دهیاران وسایر اعضای کمیته در محل فرمانداری برگزار گردید.








جلسه دیدار کتابداران شهرستان برخوار با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان


مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با کتابداران شهرستان برخوار دیدار نمودنددر این جلسه که در محل کتابخانه اندیشه دستگرد انجام شد کتابداران از نزدیک مسائل ومشکلات خود رابا مدیر کل مطرح نمودند. 

17 ربیع الاول میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق(ع)


میلاد نبی اکرم (ص) بهانه خلقت و قرآن ناطق، امام صادق علیه السلام  تبریک وتهنیت باد.

رسول خدا صلی الله علیه و آله: لا یَنالُ شَفاعَتی مَن اَخَّرَ الصَّلوةَ بَعدَ وَقتِها؛ کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهد رسید. (محاسن ج1 ، ص80 )

غیبت نه نه نه نه نه نه نه حتی با نگاه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه!!!!!!!!!!!!!!!



پیامبر صلى الله علیه و آله:

روز قیامت فردى را مى آورند و او را در پیشگاه خدا نگه مى دارند و کارنامه اش را به او مى دهند، اما حسنات خود را در آن نمى بیند. عرض مى کند: الهى! این کارنامه من نیست! زیرا من در آن طاعات خود را نمى بینم! به او گفته مى شود: پروردگار تو نه خطا مى کند و نه فراموش. عمل تو به سبب غیبت کردن از مردم بر باد رفت. سپس مرد دیگرى را مى آورند و کارنامه اش را به او مى دهند. در آن طاعت بسیارى را مشاهده مى کند. عرض مى کند: الهى! این کارنامه من نیست! زیرا من این طاعات را بجا نیاورده ام! گفته مى شود: فلانى از تو غیبت کرد و من حسنات او را به تو دادم.



تعمیرات و زیباسازی کتابخانه شهید رنجکش محسن آباد

با عنایت خداوند بزرگ و همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان برخوار و دهیاری محسن آباد پروژه بازسازی و تعمیرات کتابخانه شهید رنجکش محسن آباد شامل تعمیرات و ایزوگام سقف، سرامیک کف، رنگ آمیزی با اعتبار بالغ بر یکصد و ده میلیون ریال با موفقیت صورت پذیرفت.

 شایان ذکر است این کتابخانه روستایی با قدمت بیش از 35سال از قدیمی ترین و در عین حال غنی ترین کتابخانه های استان می باشد. وضعیت نامطلوب این کتابخانه تاثیر معکوسی  در جذب مخاطب و فعالیت فرهنگی این مرکز داشت. 

 

ادامه مطلب ...