کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

معرفی کتاب پخت و پز استاد حمیدرضا رنجبر

  کتاب پخت و پز به نوشته استاد حمیدرضا رنجبر در سه جلد مصور در قالب ۳۸۰ دستور پخت و پز شامل ۱۶ فصل تالیف شده است که تمامی دستورات پخت و به صورت همزمان عکاسی شده است این اثر گرانقدر و نفیس پرکاربردترین و بهترین هدیه به نوعروسان و مادران عزیز ایرانی است


حدادعادل:کتابدار مانند مدیر داروخانه است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن سالگرد یازدهمین سال تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اختتامیه دومین مسابقه خاطره نویسی کتابداران، پیش از ظهر روز یکشنبه ۱۷ اسفند با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، رضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از نویسندگان و کتابداران کشور، در تالار رودکی مجموعه تالار وحدت برگزار شد.

اهالی کتاب و کتابخانه با من هم قبیله‌اند

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در ابتدای این برنامه گفت: هر وقت خودم را در جمع کتابدارها می‌بینم، احساس غریبگی نمی‌کنم، گویی در شهر و در میان خانواده خودم هستم. هرکس اهل کتاب و کتابخانه است، با من هم قبیله است. در تمام عمر، بیش از هرچیز، دستانم با کاغذ کتاب، سر و کار داشته است. حالا می خواهم در این برنامه چند سوال را مطرح کرده و به آن ها جواب بدهم: چرا کتاب؟ چرا کتابخوانی؟ چرا کتابخانه؟ و چرا کتابدار؟

وی افزود: اگر قبول کنیم که به قول مولانا، انسان متشکل از اندیشه است، در این صورت، کتاب از این جهت که ابزار انتقال اندیشه است، با ذات انسان، ارتباطی ناگسستنی دارد. چون جسمی که ما داریم، شبیه به جسم حیوانی است و آن چه انسان را از دیگر حیوانات جدا می کند، اندیشه اوست. اختراع زبان، ابداع خط و کتاب، باعث شده اندیشه که احتصاصی و درونی هرفردی است، قابلیت انتقال به دیگری را داشته باشد. این کشف بزرگی است که انسان فکر خودش را با علائمی که نامش را خط می گذاریم، به عصرها و آفاق دیگر منتقل کند. این حیرت انگیز است و کتاب وسیله این انتقال اندیشه است.

   ادامه مطلب ...

معرفی کتاب فرزندپروری بی دغدغه



به طور کل کتاب حاضر با بررسی علمی و موشکافانه مسایل و مشکلات خانواده ها، والدین را در تربیت موفق فرزندان بارور می سازد و به آنها می آموزد که چگونه می توان هم به سلامت و راحتی خود فکر کرد و هم از عهده مسایل مربوط به فرزندان به سادگی برآمد. این اثر کتابی سودمند و کاربردی برای والدین، مربیان تربیتی ، روان شناسان، محققان، مدرسان و تمامی افرادی که به گونه ای علاقمند به رموز تربیت و فرزند پروری هستند، است.

فقط کتابداران میخندند

                                                                                                                                                                                       جیب کتاب 

از کتابداری میپرسن:چه شباهتی بین جیب تو و جیب کتاب است؟

کتابدار پاسخ می ده:اول این که محتویات هر دو جیب کارت شناساییه دوم این که داخلشون پول پیدا کنه از تعجب شاخ درمیاره!!!!!!!