کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به مناسبت شب یلدا برگزار می نماید


سازمان  فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان  به مناسبت شب یلدا برگزار می نماید

خانه کودک : قصه دیو و یلدا

برنامه ویژه  شب یلدا خانه کودک  با عنوان "قصه دیو و یلدا " خاص کودکان برگزار خواهد شد. این برنامه در تاریخ 27 و 28 آذر ماه در محل خانه کودک برگزار می شود ، شامل کارگاه های کاردستی و نقاشی و همچنین اجرای جنگ "قصه دیو یلدا" کارگروه هنری هیوا می باشد ، کلیه خانواده های علاقه مند که کودکان بین 4 تا 7 سال دارند می توانند جهت استفاده از این برنامه و ثبت نام  به محل خانه کودک واقع در بوستان ملت- حد فاصل سی و سی پل و پل ابوذر- جنب باغ نور مراجعه و یا با تلفن 6275040 تماس حاصل نمایند.


باغ بانوان صدف  : آخرین برگ پاییزی

 باغ بانوان صدف در شب یلدای امسال مسابقه ای با عنوان" آخرین برگ پاییزی"  برگزار می کند. این برنامه در قالب برنامه جشنواره ای و با هدف احیای سنت قدیمی شب یلدا می باشد. مسابقه آخرین برگ پاییزی، رقابتی است میان بانوان که درمورد تزئینات بر روی انوع آجیل ، میوه شیرینی ، کیک و دسر انجام می شود و در پایان پس از داوری میان آثار جوایزی به رسم یادبود به برگزیدگان اهدا می شود.


شب یلدای پدر بزرگ و مادربزرگ باغ تجربه

 به مناسبت فرارسیدن شب یلدا، باغ تجربه از مراکز سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ای با هدف ایجاد سرگرمی برای رده سنی سالمندان برگزار می کند. این مرکز که در طول سال برنامه های مختلفی برای سالمندان دارد، در این مناسبت نیز برای ایجاد سرگرمی و فضایی شاد و مطلوب برای این قشر اقدام به اجرای این ویژه برنامه نموده است . این مسابقه که در قالب آموزشی طراحی شده است با اجرای نمایش های مرتبط با موضوع شب یلدا برای سالمندان محترم همراه خواهد بود.  این برنامه 28 آذر ماه ساعت 9 صبح، در پارکینگ شماره 5 باغ غدیر برگزار خواهد شد.


باغ بانوان فروغ  : محفل خانوادگی یلدا

باغ بانوان فروغی با هدف ایجاد سرگرمی و فراهم کردن اوقاتی شاد و مفرح برای خانواده ها برنامه  اجرای قصه گویی، نقالی خوانی و گرفت عکس یادگاری را برگزار می کند. دراین برنامه با دعوت از یک گروه بایگر، نمایشی در ارتباط با شب یلدا و پس از آن برنامه نقاله خوانی توسط صباغ یکی از بازیگران این رشته اجرا خواهد شد. گفتنی است برنامه محفل خانوادگی یلدا در روز 28 آذرماه، در ساعت 15  الی 17 و در باغ بانوان فروغ واقع در خیابان امام خمینی (ره) خیابان امام رضا (ع) خیابان امام جواد (ع) و میدان اخلاص در سالن اجتماعات فرهنگسرای باغ غدیر برگزار می شود.

منبع خبر: روزنامه اصفهان زیبا

نگاهی تاریخی به زندگی کودکان در باغ موزه نگارستان

 موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان از اول دی ماه درهای گنجینه ی خود را به مدت ۶ ماه به روی کودکان و نوجوانان می گشاید و موزه - نمایشگاه تاریخ فرهنگ کودکی را در باغ نگارستان برپا می کند.



 این نمایشگاه با نگاهی تاریخی و به شیوه ی همکنشانه و مشارکتی زندگی کودکان ایران را از دیرباز تا کنون به نمایش می گذارد.

 در این موزه -نمایشگاه کودکان و نوجوانان به همراه بزرگسال با دیدن، شنیدن و لمس کردن و مشارکت در فعالیت های موزه ای می آموزند.

همچنین آشنایی مخاطبان بزرگسال و کودک با مفهومی نو از گذشته و تاریخ کودکی، بازدید از عروسک‌ها و اسباب بازی های دست ساز مناطق گوناگون ایران، حضور کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله در کلاس‌های مکتب خانه و کلاس‌های نو دوره مشروطه، ورق زدن کتاب‌های بچه‌خوانی و ورقی، نوشتن مشق بر لوح‌های فلزی از دیگر بخش های دیدنی این موزه است.


این نمایشگاه تا پایان خرداد ۱۳۹۳ در باغ نگارستان بر پا خواهد بود.

علاقه مندان به شرکت در این نمایشگاه می توانند به نشانی میدان بهارستان، خیابان صفی علیشاه، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۱۱۶۶۹۳ تماس بگیرند.

منبع خبر: سایت خبری تحلیلی شهر

 

لیست سایت های مفید

کتابخوانان و کتاب دوستان گرامی

بخش فناوری اطلاعات کتابخانه آستان مقدس شاهچراغ علیه السلام سیاهه ای ازسایت های مفید برای استفاده عموم را تهیه کرده است. این سیاهه می تواند در سازمان های مختلف مانند مراکز فرهنگی ، کتابخانه ها و کافی نت های عمومی در اختیار افرادی قرار گیرد که برای سرگرمی به گشت و گذار در اینترنت مشغولند. برای دریافت فایل مربوطه می توانید اینجا کلیک کنید.

منبع خبری : LIS

پیرترین نویسنده جهان درگذشت


آیدا پولاک 105 ساله که به عنوان پیرترین نویسنده جهان شناخته می‌شد، درگذشت. این نویسنده خالق کتاب ‌های رمانتیک بود و اوایل امسال کتاب جدیدش با عنوان «فرار» را به پایان برد که، به دلیل بیماری درگذشت.  

خانم پولاک تاکنون 123 رمان عاشقانه و احساسی را به دست چاپ سپرده است. این نویسنده بریتانیایی وقتی 14 سال داشت اولین رمانش را نوشت و در دوره‌ای که فعال‌ترین دوره کاری‌اش خوانده می‌شد، ظرف پنج سال 40 عنوان کتاب منتشر کرد.

پولاک از سال‌های 1930 تمام وقت خود را صرف نویسندگی کرد و از نام‌های مستعار متعدد برای انتشار آثارش استفاده کرد. او موفق شد تا ظرف 9 دهه با نوشتن داستان‌های عاشقانه و احساساتی طرفداران زیادی به دست بیاورد.

رزماری دختر وی وی بیان داشت که آثار مادرش کیفیت خاصی داشتند و پیش از این که تنها به عنوان کتاب‌هایی با پایان خوش شناخته شوند، پر از زندگی، انرژی و مثبت‌اندیشی بودند.

خانم پولاک یکی از بنیانگذاران انجمن رمان‌نویسان کتاب‌های رمانتیک بود و از سوی این انجمن عنوان نایب رییس این انجمن را تا زمان مرگش به وی اهدا کرده بودند.

 

راه اندازی رادیو اینترنتی لیزنا (پایگاه خبری تخصصی کتابدار)


قابل توجه دوست داران کتاب و کتابخوانی


 به اطلاع شما کتابخوانان و کتاب دوستان گرامی می رسانم که رادیو اینترنتی لیزنا راه اندازی شد رسانه ای که به نظر می رسد جای خالی آن مدت ها در این حوزه حس می شد. این پیشکش که در واقع هدیه ای است به مناسبت هفته پژوهش؛ مقارن با روز دانشجو به دوستداران کتاب و علم دانش شناسی تقدیم می شود.


پس از سپری شدن زمان پخش آزمایشی رادیو، علاقمندان می توانند با مطالب و برنامه های متنوع دیگری که دست اندرکاران، هم اکنون به تولید و ساخت آن ها اهتمام ورزیده اند، ارتباطی مانوس و نزدیک برقرار نمایند. رادیویی که از جنس مخاطبان خود بوده و هدف اصلی آن پوشش بخش مهمی از دغدغه های این قشر از جامعه را رسالت اصلی خود می داند.

هم اکنون پخش آزمایشی برنامه های این رادیو شامل: اخبار حوزه های کتابداری، کتاب، فناوری و نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که به همراه میان برنامه های مفرح، می توانند اوقات پرباری را برای شنوندگان فراهم سازند و در انتها قصه کاغذی، عنوان برنامه دیگری است که با هدف ترویج مطالعه کتاب در ساختار های جدید، سعی در جذب هرچه بیشتر دوستداران کتاب و همچنین معرفی فعالان این صنعت فرهنگی دارد.

برنامه های رادیو از روز شنبه 16 آذر ماه هر روز از ساعت 9:45 صبح آغاز شده و به مدت تقریبی 210 دقیقه ادامه خواهد داشت. یادآور می شود که به منظور بهره وری هرچه بیشتر، مخاطبان می توانند شنوندۀ تکرار اخبار و سایر برنامه ها در دو نوبت بعد از ظهر و شامگاه باشند.

لازم به ذکر است، رادیو لیزنا در شروع فعالیت می باشد و نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما همراه گرامی می تواند به توسعه این رسانه شنیداری کمک شایانی نماید.
علاقمندان می توانند شنونده پخش آزمایشی رادیو اینترنتی لیزنا از طریق مراجعه به وب سایت radio.lisna.ir باشند.

--بایگاه خبری لیزنا
www.lisna.ir
email: info@lisna.ir
fax: 021-89781587

معرفی کتاب


کتاب پیش رو، در واقع 3 عنوان از مجموعه «30 قصه 30 شب» را در بر می‌گیرد که در واقع 3 کتاب مربوط به شب‌های فصل پاییز را شامل می‌شود. این کتاب برای مخاطبان گروه سنی الف و ب یعنی کودکان پیش‌دبستانی و سال‌های اول و دوم دبستان است.



ماهی سیاه جادوگر، تقی کدویی، شاگرد دوم کلاس، شغال کوچولو کجایی؟، دیو بنفش در شکم حاکم، جوجه‌ام کجاست؟، قوطی کبریت‌های آقاموشه، باز هم خواب ماندم، قورباغه‌ای به اسم قلمی، زال‌زالک و میو سیاه، خروس شاعر و آقا روباهه، دوست مارمولک کجا رفت؟، مار و جوجه‌های سیمرغ، کچل شمشیردار، دم پنبه‌ای، لانه قدیمی خرگوش‌ها، خانم نارنگی کجایی؟، در سرزمین موش‌ها، دم‌باریک و جارو و دمپایی، دارچین و بهروز کوچولو، کانگی و دکتر لک‌لک، خواب خارپشت، قورباغه دروغگو، ماه‌تی‌تی و فواره، روی دماغ آقا شیره، ساردین‌ها و کوسه، توی دهان گرگ، دزد و درخت خدا، خری در میان اسب‌ها و بابک و کامیون عنوان داستان‌های کتاب اول هستند. دو کتاب دوم و سوم هم هرکدام دارای 3 قصه با عناوین مشخص هستند.


این اثر پیش از این توسط انتشارات قدیانی در قطع رحلی و با عنوان «365 قصه برای شب‌های سال» منتشر شده و به عنوان برگزیده سومین دوره جایزه پروین اعتصامی معرفی شد. این کتاب همچنین در سیزدهمین دوره جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد تقدیر قرار گرفتاین کتاب با 204 صفحه مصور، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 9 هزار تومان منتشر شده است.

لازم به توضیح می باشد که این مطلب از سایت معرفی، بررسی  و نقد کتاب که لینک آن در بخش روزانه های وبلاگ درج شده، گرفته شده است. 



مسابقات کتابخوانی آذر ماه

کتابخوانان گرامی

برای شرکت در مسابقات کتابخوانی و بهره مندی از جوایز نقدی آن تا پایان آذر ماه فرصت باقی است، اطلاعات بیشتر را از کتابداران بخواهید 


 

برگزاری چهارمین مراسم تجلیل از فعالان عرصه نهضت مطالعه مفید شهرستان برخوار

 چهارمین مراسم تجلیل از فعالان عرصه نهضت مطالعه مفید شهرستان برخوار با حضور کتابداران، مسئولین شهرستان، امام جمعه محترم و مدیر کل محترم کتابخانه های استان اصفهان و همچنین اعضای برتر کتابخانه ها و دانش آموزان، روز یک شنبه مورخ 1392/26/8 در تالار فرهنگی شهرداری دولت آباد برگزار شد. در این مراسم که امام جمعه محترم شهرستان، مدیر کل محترم استان و  مسئول محترم امور کتابخانه های عمومی شهرستان برخوار نیز سخنرانی نمودند، از 150 نفر از فعالان نهضت مطالعه مفید شهرستان، با اهدای لوح تقدیر و جوایزی قدردانی به عمل آمد.  برای مشاهده بقیه تصاویر مربوط به همایش  می توانید اینجا کلیک کنید.