کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ولادت حضرت امام رضا (ع)

به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) مسابقه نقاشی با موضوع امام هشتم در بخش کودک کتابخانه کوثر دولت آباد برگزار و در انتها جوایزی به برگزیدگان این مسایقه  اهدا گردید.

 

ادامه مطلب ...

برگزاری نشست ویژه کودکان و نوجوان به مناسبت دهه کرامت

در این نشست  کودکان به معرفی کتاب هایی با موضوع و محوریت  حضرت امام رضا (ع) پرداختند.

دلنوشته های رضوی

دخترکوچولو داشت با کفش‌های سوتک‌دارش از صحن هدایت می‌گذشت. دست چپش در دست مادر بود و در دست راست، مُهر نسبتاً بزرگی را گرفته بود تا شاید در حرم به سبک کودکانه‌ی خودش نماز بخواند. با شکلات به طرفش رفتم. تا شکلات را گرفت، مهر را به مادر داد و شروع کرد به وررفتن با آن هدیه‌ی شیرین.

به بعضی از ما نباید شکلات بدهی آقا! بدهی، حواسمان پرت می‌شود؛ مُهر را که هیچ، خود نماز را هم کنار می‌گذاریم و دیگر خدا را بنده نیستیم ها!

 

دهه کرامت

دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بر همگان مبارک باد.

این روزا پاتق هر چی دلشکسته است حرمه,هر کی از غربته این زمونه خسته است حرمه,

هر کی از دنیا بریده این روزا سمته توهه,هرکی هرچی که دره به روش بسته است حرمه

اسامی برندگان مسابقه پیامکی ماه مبارک رمضان

 اداره کتابخانه های عمومی شهرستان برخوار ضمن تبریک ایام فرخنده دهه کرامت  ، اسامی برندگان مسابقه پیامکی ماه رمضان را به شرح ذیل اعلام می کند : 

نفر اول : آقای محمدجواد لطفی لو 

نفر دوم : خانم اعظم هادی نژاد 

نفر سوم : خانم ملیحه قامتی 

برگزیدگان می توانند جهت دریافت هدیه خود با در دست داشتن کارت شناسایی به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مراجعه نمایند . 

رونمایی از نسخه آزمایشی وب‌سایت تخصصی کم‌بینایان و نابینایان نهاد ب

با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

آیین رونمایی از نسخه آزمایشی وب‌سایت تخصصی کم‌بینایان و نابینایان نهاد برگزار شد.


 

ادامه مطلب ...

معرفی کتاب خورشید می ماند

خورشید می ماند: روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی 

مولف: کامران پارسی نژاد

ناشر کتاب : کانون اندیشه جوان وابسته به موسسه کانون اندیشه جوان تهران

نوع جلد: شومیز

قطع: رقعی

سال نشر: 1388

شمارگان: 2500

تعداد صفحات: 576

 کتاب «خورشید می ماند» روایت داستانی بر مبنای منابع و مستندات تاریخی از زندگی شیخ بهایی، فقیه، ریاضیدان و معمار بزرگ عصر صفوی است.

شیخ بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی از اندیشمندانی است که در بنیان نهادن مذهب شیعه در ایران و استوار کردن آن مخصوصا از قرن هفتم هجری به بعد تلاش های چشمگیری داشته است. داستان با کودکی شیخ در مکتب خانه، ورق می خورد و با غروب زندگی او به سرانجام می رسد؛ اما خورشید می ماند.

مقدمه بسیار کوتاه کتاب، نقل قولی از ملا محمدتقی مجلسی است که در آن آمده است: «بهاءالدین استاد کسی است که از وی استفاده نمودم، بلکه همچون پدری بزرگوار بود. او در زمان خود شیخ الطائفه و جلیل القدر و عظیم الشأن بود و حفظی بسیار داشت. من کسی را مانند او در کثرت علوم و وفور فضل و مقام عالی در زمان خود ندیدم.

وی دارای کتب نفیس است که از جمله آن ها حبل المتین و مشرق الشمسین است، بلکه این شرح فقیه هم از فوائد اوست. من او را در خواب دیدم که فرمود چرا مشغول نمی شوی به شرح احادیث اهل بیت (ع)؟ گفتم این کار شماست، فرمود زمان ما گذشت. مشغول باش و یک سال مباحثات را ترک کن تا آن را تمام کنی.»