کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

مسابقه کتابخوانی داستان نیکوکاری

اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با همکاری جشنواره فیلم کوتاه حسنات مسابقه ی کتابخوانی تحت عنوان "داستان نیکوکاری" برگرفته از کتاب داستان راستان اثر استاد شهید مطهری برگزار می نماید.

شرکت کنندگان  پس از مطالعه کتاب، می توانند پاسخ سوالات را به صورت یک عدد ده رقمی به شماره پیامک 100045014 ارسال نمایند.

زمان برگزاری مسابقه از یکم لغایت 30بهمن ماه می باشد وبه 20 نفر از برندگان جوایز ارزنده ای اهدا می گردد. 

علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به نشانی isfahanpl.ir نسبت به شرکت در مسابقه اقدام کنند.

ادامه مطلب ...

اولین دوره کارگاه آموزش مهارتهای قصه گویی ویژه مادران عضو کتابخانه

Image result for ‫قصه گویی‬‎

اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در نظر دارد با توجه به اهمیت و نقش موثر قصه گویی در انتقال مفاهیم آموزشی-تربیتی،اولین دوره کارگاه آموزش مهارتهای قصه گویی را ویژه مادران عضو کتابخانه های عمومی برگزار نماید.در این دوره مفاهیم "چه بخوانیم،چطور بخوانیم و چرابخوانیم" به صورت یک کارگاه یک روزه از ساعت 8لغایت 12 صبح و با حضور مدرسان متخصص برگزار می گردد هدف از برگزاری این دوره تربیت اعضای قصه گو و مشارکت آنان به عنوان مربی در کتابخانه های عمومی می باشد

علاقمندان جهت ثبت نام و شرکت در این دوره می توانند به کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد مراجعه نمایند .

معرفی کتابهای طرح کتابخوان بهمن ماه

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتاب‌های اسماعیل نوشته امیرحسین فردی، جنایت و مکافات نوشته فئودور داستایفسکی، روزهای فاطمه (شرحی بر خطبه فدک حضرت زهرا سلام الله علیها) نوشته علی صفایی حائری و سرداران ایران زمین نوشته مهدی میرکیانی را برای طرح کتاب خوان ماه ویژه بهمن ماه ۹۵ معرفی کرد.

کتاب های طرح کتاب خوان ماه از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال ۱۳۹۵ نهاد (سال خواندن) معرفی می شوند.  ادامه مطلب ...

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع کتاب و کتابخوانی و وضعیت کتابخانه های عمومی

حسین رحمتی رییس محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان برخوار گفت: با نظر مساعد جناب آقای محمود آبادی امام جمعه محترم مرکز و رئیس شورای فرهنگ شهرستان، در مقوله کتاب و کتابخوانی جلسه شورای فرهنگ عمومی دی ماه 95 شهرستان با حضور مسؤلین شهرستانی ، ائمه جمعه شهر ها  با موضوع مذکور برگزار گردید. در این جلسه مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن تشکر از برگزارکنندگان جلسه ابتدا توصیه های یازده گانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص مبحث کتابخوانی را قرائت و سپس توضیحات لازم در خصوص وضعیت کتاب و کتابخوانی، سامانه سامان و عضویت سراسری و آمار های مرتبط ارائه نمودند و مشکلات کتابخانه های عمومی نیز توضیح داده شد. رئیس شورا و سایر اعضا نیز ضمن تاکید بر پیگیری مسئله کتابخوانی و نهادینه نمودن این فرهنگ در سطح شهرستان و کارمندان ادارات نظرات خود را ارئه نمودند. از مصوبات خوب این جلسه با توجه به حضور تمامی ائمه جمعه شهرستان تاکید بر امر کتابخوانی در خطوات نماز جمعه شهرهای شهرستان، تهیه و ارائه کتاب توسط اتاق اصناف شهرستان مرتبط با حرفه های مختلف و اهدا به کتابخانه مرکز شهرستان، ایجاد تفاهم نامه با بسیج و سپاه شهرستان و امور کتابخانه ها و ... بود. لازم به ذکر است در طول سال های اخیر اولین جلسه اختصاصی با موضوع کتاب و کتابخوانی در شورای فرهنگ شهرستان بود که برگزار گردید. 

ادامه مطلب ...

تسلیت به خانواده های آتش نشانان فداکار

 کتابخانه کوثر دولت آباد ، ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده داغدیدگان و مردم شریف ایران و مجموعه آتش نشانی،از درگاه خداوند منان برای این قهرمانان نستوه رحمت بی کران و برای مجروحان بهبودی و عافیت و برای خانواده این عزیزان صبر و بردباری و برای خادمان مخلص و بی منت مخلوق توفیق روز افزون آرزومند است.