کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

دسترسی رایگان به منابع کتابخانه دیجیتال ECS

کتابخانه دیجیتال ECS ) به مناسبت هفته دسترسی رایگان به اطلاعات ٰٰ دسترسی آزاد به منابع کتابخانه اش را برقرار کرد

به گزارش لیزنا، انتشارات این انجمن بر پژوهش های صورت گرفته در حوزه ی حفاظت از زمین با محورهای موضوعی انرژی پاک، انرژی تجدید شدنی، ذخیره انرژی و آب پاک تمرکز دارد

 این انجمن معتقد است که دسترسی آزاد منابع به خصوص منابعی با موضوع الکتروشیمیایی، جهانی بهتر می سازد.

موضوعاتی که مجلات کتابخانه ی دیجیتالی پوشش می دهند عبارت است از:

  ذخیره و تبدیل انرژی از مقیاس کوچک به بزرگ: باتری ها، سوخت های فسیلی، انباره های بزرگ

- اصلاح زیست محیطی منابع استفاده شده در پژوهش

 - فرسایش زیرسازه ها

 - آب پاک و سیستم تخلیه فاضلاب

- توسعه نانو تکنولوژی

- روند تولید داروهایی سالم تر و موثرتر

- توسعه و بهبود ابزار پزشکی جدید

- حسگرهای پاکسازی محیط زیست، نظارت بر تولید گازهای گلخانه ای، تشخیص مواد غیر قانونی و خطرناک، ایمنی محل کار و خانه و تشخیص و مراقبت پزشکی

 دسترسی رایگان به بیش از ۱۲۰ هزار عنوان مقاله از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ اکتبر ۲۰۱۵ برابر با ۲۷ مهر تا ۳ آبان ۱۳۹۴ فراهم است.

 

پیشنهاد مطالعه در ایام محرم و عاشورای حسینی

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره کل امور فرهنگی نهاد همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و نزدیک شدن به ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی با انتشار پوستری در قالب طرح «این چند کتاب» دوازده عنوان کتاب مرتبط با این ایام را منتشر کرده است که علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور این کتاب‌ها را امانت گرفته و مطالعه کنند. جهت آشنایی با محتوای این کتاب ها می توانید به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.



 

ادامه مطلب ...

مسابقه کتابخوانی

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اصفهان با همکاری ستاد احیا امربه معروف و نهی ازمنکر اصفهان اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت استانی  از کتاب"ده درس پیرامون امربه معروف و نهی از منکر"به قلم استاد قرائتی نموده است.این مسابقه تا تاریخ 11آذر ماه (اربعین امام حسین (ع)) در شبکه کتابخوانان حرفه ای کشور به نشانی www.booki.ir فعال می باشد.

یک موتور جستجوی مختص به دانش آموزان، دانشجویان و معلمان

قطعا این روزها بسیاری از کاربران برای جستجو در اینترنت از موتورهای جستجوی استاندارد نظیر گوگل یا یاهو و بینگ بهره می برند؛ اما طی سال های اخیر، تعدادی از موتورهای جستجوی جدید طراحی شده اند که تخصصی مواردی خاص و مرتبط با یک حوزه را پوشش می دهند. همانند Bibblio که موتور ویژه برای جستجوی محتوای آموزشی و پژوهشی است.



 Bibblio یک پلتفرم جستجوی قدرتمند است که به کاربران اجازه می دهد تا محتوی آموزشی موجود در اینترنت را به شکلی گسترده و کاملا سازمان یافته در مجموعه های مشخص پیدا کرده و به آنها دسترسی داشته باشند. این موتور جستجو هم از سطح اینترنت و هم از محتوایی که کاربران آن به شکل خاص برای Bibblio به اشتراک گذاشته اند، محتوای مورد نظر کاربر را جستجو کرده و نمایش می دهد.

به عنوان یک دانشجو یا استاد و معلم می توانید محتوای مورد نظر خود را توسط Bibblio در اینترنت جستجو کنید و موارد بسیار جالب توجهی را رایگان و در انواع فرمت ها از ویدئو و فایل PDF گرفته تا پاد کست، لینک های وب و مانند آن به دست آورید.

همچنین اگر در این پلتفرم ثبت نام کنید، می توانید محتوای جستجو یا به اشتراک گذاشته شده در Bibblio توسط خودتان را در یک صفحه نخست جذاب و کاملا قابل شخصی سازی، سازماندهی کنید و در اختیار دوستان و همکلاسی های خود قرار دهید.

برای جستجو در این موتور جستجو، کافی است به آدرس www.bibblio.org مراجعه کرده و عبارت مورد نظر خود را در جعبه متنی بالا و سمت راست جستجو نمایید. همچنین قادر خواهید بود، نتیجه جستجوی خود را بهینه کرده و تصحیح نمایید یا یکی از کلید واژه های پیشنهادی را برای جستجو مورد استفاده قرار دهید.

همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد که نتایج جستجو را تنها منحصر به یکی از فرمت ها (ویدئو، فایل PDF، صدا یا مانند آن) کرده و همچنین نتایج را بر اساس تاریخ، محبوبیت و یا اشتراک گذاری دسته بندی کنند.

این موتور جستجو به ویژه در زمان هایی که موتورهای جستجوی استاندارد نظیر گوگل نمی تواند مطلب مورد نظر شما را – با توجه به جنبه عمومی کارایی این موتورهای جستجو – پیدا کنند، می تواند بسیار مفید واقع شود.

 

قطعه ای از کتاب هفت شهر عشق: نگاهی نو به حماسه کربلا نوشته مهدی خدامیان آرانی

امروز دوشنبه بیست و هشتم ذی الحجه است . کاروان تا پاسی ازعصر به حرکت خود ادامه می دهد . بیابان است و زوزه باد گرم .

آن دورتر ها درختان خرمایی سر به فلک کشیده ، نمایان می شوند . حتما آب هم هست .

به حرکت خود ادامه می دهیم و به عذیب می رسیم . این جا چه آب گوارایی دارد . آب شیرین و درختانی باصفا !

خیمه ها برپا می شود . لشکریان حر نیز کنار ما منزل می کنند .

صدای شیهه ی اسب می آید .چهار اسب سوار به سوی ما می آیند .

امام حسین (ع) باخبر می شود و از خیمه بیرون می آید .کمی آن طرف تر ، حر ریاحی هم از خیمه اش بیرون می آید و گمان می کند که نامه ای از طرف ابن زیاد آمده است و از این خوشحال است که از سرگردانی رها می شود . 

- شما از کجا آمده اید و این جا چه می خواهید ؟ 

-ما از کوفه آمده ایم تا امام حسین (ع) را یاری کنیم . 

حر تعجب می کند .مگر همه راهها بسته نیست ،مگر سربازان ابن زیاد تمام مسیرها را کنترل نمی کنند .آنها چگونه توانسته اند حلقه محاصره را بشکنند و خود را به این جا برسانند . این صدای حر است که در فضا می پیچد : "دستگیرشان کنید " .

گروهی از سربازان حر به سوی این چهار سوار می تازند .

اندوهی بر دل این مهمانان می نشیند و نجواکنان می گویند : " خدایا !ما این همه راه را به امید دیدن امام خویش آمده ایم ، امید ما را ناامید نکن " . 


برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر دولت آباد

در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر دولت آباد که با حضور جناب آقای خوشنودی بخشدارمحترم، جناب آقای اطهری فر شهردار محترم، ریاست محترم شورای اسلامی، جناب آقای رحمتی ریاست محترم کتابخانه های شهرستان و بقیه اعضاء در محل کتابخانه کوثر برگزار گردید. مقرر گردید تعمیرات و مرمت ساختمان کتابخانه کوثر پس از تأئید نهایی کارشناس عمران اداره کل کتابخانه ها تا پایان مهرماه شروع گردد. همچنین مقرر شد نماینده کتابخانه های عمومی در جلسات شورای دانش آموزی و مدیران مدارس شرکت نماید و در خصوص ایجاد میل و رغبت در دانش آموزان و پرکردن اوقات فراغت در کتابخانه های عمومی هم اندیشی شود. 

روز مباهله ، روز نزول آیه تطهیر

بیست و چهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته و روزی است بسیار گرامی و......

" بیست و چهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته و روزی است بسیار گرامی و دارای فضیلت بسیار. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند مهر تأییدی دیگر بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین را باز نمود.

“خداوند اراده کرد که پلیدی را از شما خاندان دور بدارد و شما را بسیار پاک بدارد…”

پیامبر اکرم عبا بر دوش گرفته است و علی بن ابی‌طالب(ع)، فاطمه(س)، حسن و حسین(علیهما السلام) را زیر آن عبا گرد آورده است و در همان حال این جملات از سوی خداوند تعالی بر او نازل گشته است. 

ادامه مطلب ...