کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع)

عرض تسلیت به صاحب الامرو ...

امام حسن عسکری (ع) :

کسى که “پارسایى” خوى او، و “بخشندگى” طبیعت او

و “بردبارى” خصلت او باشد دوستانش بسیار شوند. . .

خدایا به حق یازدهمین امام مظلوم شیعیان فرج فرزند غائب غریبش را نزدیک بگردان

هفت ویژگی یک کتابدار ایده آل از نگاه دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد با همراهی محمدهادی ناصری طاهری، مدیرکل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل، در نوزدهمین سفر استانی خود، با کتابداران استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کرد

در ابتدای این نشست دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با انتخاب عنوان «کتابدار» برای خود، مدیران، کارشناسان ستادی و تمامی همکاران این مجموعه، به ارائه تعریف خویش از کتابدار ایده آل پرداخت. وی تصریح کرد: وضعیت ایده آل ممکن است به زودی دست یافتنی نباشد، با اینحال چنانچه آرمان و شرایط ایده آل را برای خود تعیین نکنیم، مسیری برای حرکت نخواهیم داشت. بنابراین با نگاهی علمی و آرمانی، همچنین با فرض عدم وجود هر گونه مشکلی، ویژگی های یک کتابدار ایده آل را با یکدیگر مرور می کنیم.  ادامه مطلب ...

شهادت امام رضا (ع) تسلیت باد


امام رضا (ع):

هرکس در مجلسی نشیند که امر ما در آن زنده می شود،

در روزی که قلب ها می میرند، قلبش نخواهد مرد.

لذت مطالعه

لذت مطالعه کودک

لذت مطالعه کودک

برای بیدار کردن میل به مطالعه در کودکان رازی وجود ندارد ؛ تنها باید آنها را آزاد بگذاریم تا آنچه را واقعاً دوست دارند انتخاب کنند. بسیاری از بچه ها در دوران کودکی در برابر مطالعه بی تفاوت هستند. ولی بهترین هدیه ای که والدین می توانند به کودکانشان بدهند، کمک کردن به آنها در راه کشف و سپس حفظ اشتیاق به مطالعه در طول دوران زندگی است.

حتی اگر کودکانتان هنوز خواندن بلد نیستند، متوجه خواهند شد که این امر برای شما اهمیت دارد. آنها را در کتابخانه ای ثبت نام کنید تا کارتی با نام خود داشته باشند و آنها را به استفاده از این کارت تشویق نمائید. مسئولین کتابخانه ها می توانند آنها را در انتخاب کتاب های مورد علاقه شان و نویسندگانی که متناسب سنین آنان هستند، کمک کنند.

 

ادامه مطلب ...

17 آذر سالروز تولد ملک الشعرای بهار

ملک‌الشعرای بهار در 17 آذر 1265 به دنیا آمد و در اول اردیبهشت 1330 درگذشت  و در گورستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شد. از او دیوانی در دو جلد به همت پسرش دکتر مهرداد بهار منتشر شده و کتابی سه جلدی در سبک شناسی و تصحیح پاره‌ای از متون قدمایی نظیر تاریخ سیستان و کتاب دو جلدی تاریخ احزاب سیاسی. در این که بهار فردی آزادی‌خواه و آگاه به رموز سیاست بوده شکی نیست و نماینده مجلس شدن وی و نیز به وزارت فرهنگ رسیدنش شاهد این مدعاست اما این که فصلی از روشنفکری و تاریخ اندیشه به او اختصاص داده شود، محل تامل است و چندان پذیرفته نیست و دلایل متعددی دارد که در مقالات زیر به آنها اشاره شده است.

ادامه مطلب ...