کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

هفته کتاب و کتابخوانی گرامی باد

بلندای مقام کتاب

کتاب از ارزشمندترین تحفه هایی است که خداوند تعالی به بشر ارزانی داشته است. خالق مهربان عالم، وجود انسان را به قدرت فکر و دانایی از سایر موجودات ممتاز کرد و در نشان دادن اهمیت بسزای علم و دانایی در کتاب آسمانی اش قرآن مجید به قلم و آنچه می نویسند سوگند یاد فرمود که، «والقلم و ما یسطرون». این سوگند بلندای مقام کتاب را نشان می دهد تا آنان که راه کمال می جویند کلید صعود و پیروزی را بیابند.

نشست کتاب خوان کودک و نوجوان

اولین نشست کتابخوان شهرستان برخوار ویژه کودک و نوجوان ساعت ده صبح روز چهار شنبه مورخ 94/8/20 در محل سالن مطالعه کتابخانه دین و دانش حبیب آباد با حضور جمعی از دانش آموزان مدارس ابتدایی مریخی پور و مدرسه متوسطه اول نرجس حبیب آباد ،اعضاءکتابخانه ، مربیان ،مدیران،اعضای شورای شهر و کتابداران برگزار شد. در این نشست یک نفر از کتابداران شهرستان و 8 نفر از دانش آموزان به معرفی کتاب پرداختند

اجرای گروه سرود توسط دانش آموزان مدرسه ابتدایی مریخی پور، شعرخوانی یکی از اعضاء کتابخانه و عضو کانون ادبی و نمایشگاه معرفی کتاب کودک با عنوان کتاب دوست تنهایی است از برنامه های جانبی این نشست بود

در پایان نیز با اهدای یک جلد کتاب از معرفی کنندگان کتاب تقدیر و تشکر شد.

  ادامه مطلب ...

معرفی کتاب جام عبرت

جام عبرت: بررسی عملکرد عوام و خواص در حادثه عاشورا با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری
نام کتاب : جام عبرت بررسی عملکرد عوام و خواص در حادثه عاشورا با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری
نویسنده:  سیدحسین اسحاقی ,
ناشر: بوستان کتاب قم ,
تاریخ نشر:  ۱۳۸۱

تعداد صفحات: ۲۴۰



چکیده کتاب : 

 عاشورا، جام عبرتی است برای ما که از نقش خواص و عوام در این ماجرای سوزناک و سترگ در س بگیریم . مقام معظم رهبری در تحلیلی جامعه‏ شناختی از حادثه عاشورا، به نقش دو گروه خواص و عوام در این رویداد جان‏گداز اشاره  کردند. خواص، گروه پیش‏رو، خط دهنده و اهل فکر و تحلیل بودند و عوام، گروه دنباله رو و متاثر  از رویدادهای جامعه. اثر حاضر ، عملکرد عوام و خواص را در حادثه عاشورا با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری  در چهار بخش پژوهش و نگارش کرده ااست. بخش اول و دوم کتاب مربوط به طرح و بررسی عملکرد و وظایف خواص و عوام در صحنه عاشوراست که طی آن از ریشه‏  های انحراف و خشکاندن کژروی‏ها سخن به میان آمده است. بخش سوم، شامل توضیح آموزه‏ ها و عبرت‏های عاشورا بوده و در بخش پایانی از رسالت آگاهان و خواص و اتخاذ الگوی صحیح در تبلیغ، نکاتی مطرح گردیده است.


سیزده آیان ، تجلی رشادت دانش آموزان


سیزدهم آبان یادآور حماسه جوانان این کشور در راه مبارزه با استکبار جهانی و الگو شدن این ایستادگی در مقابل جهانخواران و زور گویان و مستکبران جهانی برای جوانان و مردم کشورهای مظلوم و مستضعف دنیا می‌باشد. به تعبیر مقام معظم رهبری در روز سیزدهم آبان دو ضربه از طرف آمریکا به وسیله ایادی خود بر ملت و کشور ما وارد کردند ولی با تسخیر لانه جاسوسی سیلی محکم تری از جوانان ایرانی به آمریکا زده شد.