کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

بخشودگی جرایم دیرکردی به مناسبت ماه مبارک رمضان

 به اطلاع می‌رساند معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در نظر دارد به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، جرایم دیرکردی اعضاء کتابخانه‌های عمومی را که نسبت به بازگرداندن منابع در دست امانت خود به کتابخانه‌ها اقدام نکرده‌اند از روز پنجشنبه27 اردیبهشت لغایت پنجشنبه 24 خرداد، به مدت یکماه، مورد بخشودگی کامل قرار دهد. شرط لازم برای این بخشودگی، بازگرداندن کلیه منابع در دست امانت عضو است.

معرفی کتاب خانم شارلوت کتابدار عجیب و غریب

خانم شارلوت کتابدار عجیب و غریب


کتاب خانم شارلوت کتابدار عجیب و غریب یکی از داستان‌های مجموعه ماجراهای خانم شارلوت است.

شخصیت مجموعه ماجراهای خانم شارلوت یک پیرزن عجیب و ماجراجو است. او لباس بلندی می‌پوشد و زیر کلاهش یک سنگ به نام سنگول می‌گذارد. او گاهی با سنگول درددل می‌کند. طرفدار بازی و شادی است. مدرک دانشگاهی ندارد ولی می‌تواند خیلی کارهای مهم انجام دهد.

در کتاب خانم شارلوت کتابدار عجیب و غریب، خانم شارلوت کتابدار کتابخانه درب و داغان شهرداری می‌شود. شهردار را به خریدن کتاب‌های تازه وادار می‌کند. اجازه می‌دهد بچه‌ها در کتابخانه ولو شوند و خوراکی بخورند. خودش یک عادت عجیب دارد. وقتی از یک بخش کتاب خوشش می‌آید غش می‌کند. برای به هوش آمدن او باید بقیه کتاب را بخوانند.

خانم شارلوت منتقد وضعیت‌های مختلف هم است. ولی به جای انتقاد عمل می‌کند. مثلا در کتاب دیگر مجموعه ماجراهای خانم شارلوت، او معلم شده است. در کلاس او بیشتر درس‌ها هم با بازی و نمایش تدریس می‌شود و برای اینکه بچه‌ها بتوانند سه ساعت با همدیگر بازی بکنند باید در خانه کمی بیشتر درس بخوانند.

این مجموعه که با لحنی طنزآمیز روایت شده است می‌تواند به کودکان کمک کند تا به درک تازه‌ای از اطراف‌شان برسند.   ادامه مطلب ...

انتشار گاهنامه فروردین ماه 97

برای دانلود گاهنامه رویش اندیشه اینجا کلیک کنید .

جشن نیمه شعبان در کتابخانه

به مناسبت نیمه شعبان و ولادت با سعادت امام زمان (عج) , جشن نیمه شعبان مورخ پانزدهم اردیبهشت ماه 97,  با برنامه های متنوع قصه گویی , مسابقه نقاشی , جمع خوانی , نشست کتابخوان , دلنوشته ای به امام زمان (عج) , نمایشگاه معرفی کتاب امام خوبیها با حضور 70 نفر از دانش آموزان  مدرسه پسرانه شهید فتاحی  برگزار گردید . این جشن با پذیرایی و اهدای یک جلد کتاب کودک به دانش آموزان به اتمام رسید .


 

ادامه مطلب ...

معرفی کتابهای طرح کتابخوان اردیبهشت ماه

کتاب های طرح کتاب‌خوان اردیبهشت ماه معرفی شد.

کتاب‌های «انسان‌شناسی قرآن»، «فرنگیس»، «زایو» و «داستان‌های موموشی» با موضوعات جهان‌بینی قرآنی، دفاع مقدس، رمان ایرانی و کودک و نوجوان در قالب طرح کتاب‌خوان اردیبهشت ماه برای علاقه‌مندان به کتابخوانی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با فرارسیدن دومین ماه از بهار در سال ۱۳۹۷، طرح کتاب‌خوان اردیبهشت ماه با معرفی ۴ اثر با موضوعات جهان‌بینی قرآنی، دفاع مقدس، رمان ایرانی و کودک و نوجوان ارائه شد که بر این اساس «انسان‌شناسی قرآن» مجموعه‌ سخنرانی‌های استاد شهید مرتضی مطهری از نشر صدرا، «فرنگیس» نوشته مهناز فتاحی از نشر سوره مهر، «زایو» نوشته مصطفی رضایی کلورزی از نشر کتابستان معرفت و «داستان‌های موموشی» نوشته کلر ژوبرت از انتشارات دانش نگار به علاقه‌مندان مطالعه و کتابخوانی معرفی شد.  ادامه مطلب ...