کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

برگزاری مسابقات جشنواره کتابخوانی رضوی

این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیرة ائمة معصوم(ع) و به مناسبت ایام با برکت دهه کرامت برگزار می‌شود.

۶ عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.

 در بخش کودک کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها»، نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب من»، نوشته مجید ملا‌محمدی، انتشارات به نشر(آستان قدس رضوی) معرفی شده است.

 همچنین در این دوره از مسابقه کتابخوانی با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع)، کتاب با موضوع زیر انتخاب شده است که به شرح ذیل است:

«زندگی به سبک خورشید»، نوشته مهدی غلامعلی؛  انتشارت جمال؛ «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی»، نوشته محمدرضا شرفی؛  انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی؛ «بانوی ملکوت»، نوشته   علی کرمی‌جهرمی؛ انتشارات بوستان کتاب و کتاب «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش؛ انتشارت دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی.

 علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی  سراسر کشور مراجعه کنند.

تقدیر از معلمان فعال به مناسبت گرامیداشت روز معلم

به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و با هدف قدردانی از زحمات دلسوزانه معلمین- رایزنی و ارتباط بیشتر  با کتابخانه- برنامه ریزی جهت اجرای شرکت بیشتر و بهتر دانش آموزان در مسابقات فرهنگی کتابخانه- عضویت دانش آموزان در کتابخانه و تشکر از خادمین عرصه فرهنگی  ، کتابداران و مسئول کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد با حضور در مدرسه پسرانه شهید فتاحی از زحمات مدیر ،معاون و معلمان آن مدرسه تقدیر و تشکر نمودند.

لازم به ذکر است این مدرسه همکاری بسیار خوبی با کتابخانه در عضویت دانش آموزان و همچنین علاقمند کردن دانش آموزان به کتابخوانی را داشته اند . 


مهــــــــــدی جـــــان….
هرچه کردم بنویسم ز تو مدح وسخنی
یا بگویم زمقام تو که یابن الحسنی
این قلم یار نبود و فقط این جمله نوشت :
پسر حیـــدر کرار، تو ارباب منی
اللهم عجل لولیک الفرج

معرفی کتاب خورشید جوانان به مناسبت مبلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان

کتاب خورشید جوانان: شرح زندگانی و کرامات حضرت علی‌اکبر (ع)

نویسنده : سید محمد حسینی
تاریخ انتشار :
۱۳۸۰/۱۲/۲۵ 
محل انتشار : قم 
قطع کتاب : رقعی 
تعداد صفحه :
۲۰۶ 
جلد کتاب : شومیز 
نوع اثر : تالیف 
معرفی کتاب :

این کتاب در شش فصل به بیان شرح کامل زندگانی و کرامات حضرت علی اکبر (ع) می پردازد.

 عناوین فصل ها به این شرح می باشد  فصل اول : هویت شخصی و نسبی  فصل دوم:  هویت معنوی  فصل سوم : کیفیت شهادت فصل چهارم :کمالات و کرامات  در این فصل ارمغانی از کمالات و ظرایف زندگی حضرت علی اکبر (ع) با بیان مبارک علما را تقدیم داشته و به دنبال آن اشاراتی به کرامات و قضایایی که به یمن توسل و التجا به آقا و مولایمان حضرت علی اکبر (ع) اتفاق افتاده با سند معتبر و در خور توجه بیان نموده است  . فصل پنجم :زیارت علی اکبر (ع) و فصل ششم : اشعار ، مدایح و مراثی

علاقمندان می توانند جهت مطالعه این کتاب به کتابخانه کوثر دولت آباد مراجعه نمایند . 

4 کتاب طرح کتاب‌خوان ماه در اردیبهشت ۱۳۹۶

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، کتاب‌های «بابا گوریو» نوشته اونوره دو بالزاک، «تخم‌مرغ خال‌خالی» نوشته تاد هیلز، «لالو» نوشته یوسف قوجق، «ماه به روایت آه» نوشته ابوالفضل زرویی نصر‌آباد را برای طرح کتاب‌خوان ماه ویژه اردیبهشت ۱۳۹۶ معرفی کرد که در ادامه می‌خوانید.

عنوان کتاب: ماه به روایت آه

نویسنده: ابوالفضل زرویی نصرآباد

ناشر: کتاب نیستان

تعداد صفحات: 189

داستان "ماه به روایت آه" داستانی اثرگذار، تاریخی و تا حدی ناشنیده را با هدف تبیین رشادت‌ها، فداکاری‌ها و وفاداری‌های حضرت ابالفضل العباس علیه السلام روایت می‌کند.

آنچه این کتاب را از داستان‌های دیگر متمایز کرده، راویانی است که برای بخش‌های مختلف انتخاب شده‌اند. از ام‌البنین، لبابه و عبیدا... که به ترتیب مادر، همسر و فرزند حضرت ابالفضل علیه السلام هستند تا "کزمان" (غلام قاصدی که امان نامه‌ای در روز عاشورا برای حضرت ابالفضل علیه السلام و برادرانش آورد.) و "سرجون" (غلام یزید) و... 

ادامه مطلب ...