کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

پنجاه و هفتمین نشست کتاب‌خوان در شهرستان برخوار برگزار شد

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان برخوار در روز پنج شنبه  دوازدهم شهریور ،پنجاه و هفتمین  نشست «کتاب‌خوان» را با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و  فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در تالار لقمان حکیم  شهر دولت آباد برگزار نمود.

در این نشست دوازده تَن به معرفی کتاب پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است:

«موفقیت نامحدود در 20 روز» نوشته آنتونی رابینز/ ارائه توسط: علی اکبر دهقانی، عضو کتابخانه

این کتاب جهت پاسخگویی به سوالاتی همچون آیا دستیابی به موفقیت واقعا ساده است؟ آیا می‌توان شش سال جوان تر و سرزنده تر شد؟ آیا ممکن است به معنای واقعی موفق بود؟ آیا می توان همه چیز را در زندگی تغییر دهیم و ... تدوین شده است.

 «من زنده ام» نوشته معصومه آباد ارائه توسط: زهره عابدزاده، کتابدار

کتاب "من زنده ام" خاطرات دوران چهار ساله‌ی اسارت معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعث صدام است. این کتاب در رابطه با اسارت و بخشی از خاطرات نانوشته 4 بانوی اسیر ایرانی به نگارش در آمده تا گویای وضعیت زنان اسیر در زندان های رژیم بعث عراق، و همچنین عفت و حیای آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس باشد.

«حکایت دولت و فرزانگی» نوشته مارک فیشر/ ارائه توسط: سهیلا اناری، کتابدار

اگر رازی در رسیدن به هدف وجود داشته باشد به خاطر ایمان آن را بدست می آوری.این حقیقت که توانگری و وفور مالی و یک زندگی خوب و سرشار از توفیق ، هدفهایی هستند که اگر اصول آن را دریابیم و به کار بندیم ، همه می توانیم به آن دست یابیم .

مارک فیشر می گوید: یقین حاصل کن که در انتخاب حرفه ات مثبت باشی و کارت را دوست داشته باشی و از آن لذت ببری . دولتمندان به دلیل لذتی که از کارشان می برند به ندرت به مرخصی می روند ...منتظر شرایط عالی نباش و برای بدست آوردن آن خطر کن ...همه رویدادهای زندگی آیینه ای است که اندیشه هایت را باز می تاباند ... 

 

«سوم خردادی ها» نوشته حمید حسام/ ارائه توسط: علی اصغر زارعان، کتابدار

این کتاب، روایتی است داستانی از آخرین فراز زندگی شهید بی نشان، محمود شهبازی در حماسه آزاد سازی خرمشهر. مردی که بعد از 24 روز تلاش بی وقفه و هدایت گردان های تیپ 27 محمد رسول الله (ص) مزد اخلاصش را در آستانه ورود به خرمشهر گرفت؛ در شامگاه سوم خرداد.

«آن گاه که فعالیت های فرهنگی پوچ  می شود» نوشته اصغر طاهر زاده/ ارائه توسط: امید معینی، عضو کتابخانه

مباحث این کتاب، همان‌طور که از عنوان آن پیداست بیشتر به آسیب‌شناسی فعالیتهای فرهنگی می‌پردازد و لذا هوشیاری عزیزانی را که دست‌اندرکار فعالیتهای فرهنگی هستند برمی‌انگیزاند. از این رو ممکن است سبک و سیاق مطالب عده‌ای را به این سوءتفاهم بکشاند که نباید هیچ فعالیتی انجام داد. در حالی‌که این نوع مباحث نه برای تعطیل کردن جریان فعالیتهای فرهنگی و نه محکوم کردن فعالان فرهنگی است، بلکه به بازنگری و بررسی عوامل آسیب‌زای فعالیتهای فرهنگی می‌پردازد تا مسیر رشد حقیقی گم نشود. بدیهی است که در جای جای کتاب به آسیب‌های فعالیتهای فرهنگی آن‌گاه که از مسیر صحیح منحرف می‌شود اشاره شده است.

«قصه های تصویری از شاهنامه» نوشته حسین فتاحی/ ارائه توسط: ابوالفضل کمالی، عضو خردسال کتابخانه

در این مجموعه داستان های ضحاک و کاوه آهنگر (جلد اول)، زال و سیمرغ (جلد دوم)، زال و رودابه (جلد سوم)، اکوان دیو (جلد چهارم)، رستم و اسفندیار (جلد پنجم)، رستم وسهراب (جلد ششم) از شاهنامه ی فردوسی برای آشنایی کودکان با این گنجینه ی ادب فارسی بازنویسی شده است. تصاویر و متن تقریباً برابرند و تصویرها با رنگ‌های تند، واضح و بزرگ‌اند، به‌همین‌ جهت به نقل داستان کمک می‌کنند و روش پرده‌خوانی قدیم را به‌ یاد می‌آورند و  برای قصه‌گویی در کلاس مناسب است. زبان آسان و رسم‌الخط درشت کتاب‌ها مناسب نوسوادان است.

«گفتگوهای تنهایی» نوشته علی شریعتی/ ارائه توسط: نرگس معصومی، عضو کتابخانه

کتاب در برگیرنده گفتگوهای علی شریعتی با خودش است و همین ویژگی کتاب را به کتابی شیرین و خواندنی تبدیل کرده است. این مجموعه از دو بخش تشکیل شده استکه جلد 33 از مجموعه آثار دکتر علی شریعتی را شامل می شود.

«جامعه شناسی خودمانی» نوشته حسن نراقی/ ارائه توسط: محمد اعظمی، عضو کتابخانه

کتاب در واقع آیینه ی تمام ما ایرانی ها از جمله بیگانگی با تاریخ،ظاهر سازی،ریاکاری،قانون گریزی،احساساتی بودن،شعار زدگی،همه چیز دانی و...است.صفاتی که هر روز آنها را  در اجتماع می بینیم و گاه خود نیز از عمل کنندگان آن هستیم. نویسنده خود این صفات را بیماری می داند که برای معالجه ی آن ها ابتدا باید ازبیماربودن خود آگاه شویم و به آنان اعتراف کنیم وسپس برای علاج و اصلاح آن اقدام کنیم.

 

«از حال بد به حال خوب» نوشته دیوید برنز/ ارائه توسط: محمدرضا یزدانی، عضو کتابخانه

افرادی که علاقه مند به داشتن «حال خوب» هستند به خصوص کسانی که دسترسی به متخصصین روانی ندارند می توانند بهره بسیاری از این کتاب ببرند. اگر یکی از اهداف سازنده و انسانی روان درمانی را این بدانیم که لازمست بیماران بتدریج خود٬ روان درمانگر خود شوند٬ این کتاب کمک و همکار خوبی برای روانشناسان و روانپزشکان و مشاوران است.

«گریه های امپراطور» سروده فاضل نظری/ ارائه توسط: عباسعلی اعظمی، عضو کتابخانه

فاضل نظری از شاعران جوان ایران است که سبک منحصر به فردی در سرودن شعر ایجاد کرده و آثاری از جمله «آن ها» و «گریه های امپراطور» را از خود به یادگار گذاشته است.

«دیوان مکرم حبیب آبادی» سروده محمد علی مکرم/ ارائه توسط: ابوالفضل داوری، عضو کتابخانه

این کتاب شامل سرودهای مکرم حبیب آبادی است. “مکرم، شاعری شوخ طبع و بذله گو و حاضرجواب و خوش مشرب و متلک گو بود و با زبان ِ شعر با خرافات، مبارزه‌ها کرد. او سرانجام در ۱۳۴۴ ش درگذشت و در قبرستان ِ تخت ِ فولاد اصفهان به خاک سپرده شد .

«به یاد چشم هایش» سروده زهره خبوشانی/ ارائه توسط: شاعر  و نویسنده کتاب

این مجموعه حاوی شعرهایی در قالب غزل، دوبیتی، تک بیتی و رباعی با مضمون های عاشقانه، عارفانه، اجتماعی و انقلابی است.

سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند و در جلساتی که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارند.










نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.