کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

معرفی کتاب «قرآن حکیم از منظر امام رضا علیه السلام»

قرآن و عترت دو یادگار ماندگار پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه وآله وسلّم هستند که به جهت عظمت والا و نقش حساس و خطیرشان همواره مورد توجه و اهتمام امت اسلامی بوده و خواهند بود. کتاب «قرآن حکیم از منظر امام رضا علیه السلام» نوشته ی حکیم و مفسّر گرانقدر استاد جوادی آملی می باشد. ایشان در پیشگفتار این کتاب اظهار داشته است که این کتاب خلاصه اى است درباره ى قرآن حکیم در پیشگاه امام هشتم حضرت على بن موسى الرضا علیه السلام تا بدین وسیله مقام منیع حضرت در پرتو نور قرآن کریم آشکار گردد و از طرفى معارف عالى قرآن حکیم با بیان این قرآن ناطق روشن گردد.

امام رضا

 متن اصلی کتاب حاضر عربی بوده که با عنوان «علی بن موسی الرضا و القرآن الحکیم» منتشر شده است.  کتاب در مباحث خود، موضوعات قرآن علمی و عینی، راه شناخت قرآن، موانع شناخت قرآن، تفاوت تدبر در قرآن، تشویق قرآن به تحصیل برهان عقلی و دریافت شهود قلبی و... را مطرح کرده است.

ناشر کتاب : اسراء
شمارگان3000
چاپ جاری5
تعداد صفحات374

 

دانلود کتاب

                                                                                                                                       

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان


نظرات 1 + ارسال نظر
دی ایران چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 17:35 http://diiran.ir

با سلام و خسته نباشید

وبلاگ بسیار مفیدی داری و از شما درخواستی دارم اگر امکانش هست سایت ما رو به ادرس {{ diiran.ir }} به عنوان {{ سرگرمی و علمی }} لینک کنید. و اگر به ما سر بزنید خوشحال میشم سایت ما هر روز به روز میشود.
با تشکر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.