کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتاب و کتابخوانی باید به ارزش تبدیل شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان برخوار که با حضور اعضای این انجمن در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، گفت : کتابخوانی و امور مربوط به کتاب باید در جامعه به ارزش تبدیل شود و مورد اهتمام همه دستگاه ها قرار گیرد.

بهروز صادقی در این جلسه که روز یکشنبه ششم اردیبهشت ماه برگزار شد گفت: قبح کتابخوانی، خرید کتاب و هدیه دادن کتاب باید در جامعه از بین برود و کتاب و کتابخوانی تبدیل به ارزش شود.

وی با اشاره به اهمیت نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی افزود: اگر کتابخوانی نهادینه و تبدیل به ارزش بشود تمامی مشکلات جامعه حل می شود و این کار با باید از خودمان و خانواده شروع کنیم. 

 

فرماندار شهرستان برخوار نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت ها در این حوزه ایجاد انگیزه برای جوانان و نوجوانان است و باید کاری کنیم تا اوقات فراغت جوانان ما با کتابخوانی پر شود.

حسین عبدانی با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی افزود: رواج شبکه های اجتماعی یکی از دلایل کاهش سرانه مطالعه است و باید برای استفاده از ظرفیت این ابزارهای نوظهور در جهت ترویج کتابخوانی برنامه ریزی نمود.

وی با گلایه از دستگاه های شهرستان در خصوص اجرایی نشدن مصوبات جلسات قبلی انجمن گفت: وظیفه همه دستگاه هاست تا مصوبات مربوط به خود را پیگیری و اجرایی نمایند و نباید اجازه دهیم مسایل به مرور زمان فراموش شوند.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان برخوار تصریح کرد: برای اینکه دغدغه فرمانداری را در حوزه کتاب و کتابخوانی نشان دهیم یک نفر کارشناس متخصص جهت پیگیری مسایل مربوط به این حوزه در فرمانداری بکار خواهیم گرفت.

گفتنی است جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان برخوار با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان و به ریاست فرماندار شهرستان برخوار برگزار شد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.