کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

معرفی کتاب ” شهادت مادرم زهرا افسانه نیست “

واقعا ! چه زود سخنان و سفارش های پیامبر خدا (ص) به فراموشی سپرده شد ؟! و چه زود کینه ها و بغض های دیرینه  سرباز کرد ؟! و چه زود جسارت ها و بی حرمتی ها به خاندان پیامبر (ص) آغاز گشت ؟! 

شهادت مادرم زهرا افسانه نیست

کتاب شهادت مادرم زهرا(س) افسانه نیست با تیتر فرعی «نگاهی به مظلومیت های حضرت زهرا (س) در منابع اهل سنت» در هفت فصل و به شرح زیر به بررسی حیات کوتاه ولی با برکت حضرت صدیقه طاهره (س) پرداخته است:

فصل اول – فضایل حضرت زهرا (س)
فصل دوم – گوشه ای از مصائب حضرت زهرا (س)
فصل سوم – نارضایتی های حضرت زهرا (س)
فصل چهارم – جریان بیعت گرفتن از امیرمؤمنان علی (ع)
فصل پنجم – علل صبر و سکوت امیرمؤمنان علی (ع)
فصل ششم – تحلیل ماجرا
فصل هفتم – خطبه حضرت زهرا (س)
 

 نکته مهم این کتاب در این است که واقعه مضروب شدن و به شهادت رسیدن حضرت فاطمه زهرا (س) را از منابع معتبر اهل سنت نظیر صحیح بخاری ، صحیح مسلم ، کامل ابن اثیر ، اعلام النساء ، انساب الاشراف ، لسان المیزان ، ملل و نحل شهرستانی ، اثبات الوصیه ، کفایه الطالب ، شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید و سیره ابن کثیر نقل نموده است.

این کتاب به قلم جمعی از محققان تألیف و به وسیله انتشارات عطر یاس قم ( ۷۷۰۲۴۱۳ – ۰۲۵۱) منتشر شده است.

در فصل اول این کتاب در فضایل حضرت زهرا (س) می خوانیم  :  رسول  اکرم (ص) به سلمان  فرمودند : " ای سلمان! کسی که دخترم فاطمه (س) را دوست بدارد، در بهشت با من است و کسی که فاطمه (س) را دشمن بدارد، در جهنم است. ای سلمان! محبت فاطمه در صد موضع نفع می بخشد که آسان ترین آن ها عبارتند از : مرگ، قبر، میزان اعمال، حشر، پل صراط و محاسبه اعمال. پس کسی که دخترم فاطمه (س) از او راضی باشد، من از او راضی هستم و کسی که من از او راضی باشم، خدا از او راضی است و کسی که دخترم فاطمه (س) بر او غضب کند من بر او غضبناک می شوم و کسی که من بر او غضب کنم خداوند بر او غضب نماید. ای سلمان! وای بر کسی که به فاطمه (س) و همسرش امیرالمومنان (ع) و فرزندان و شیعیانش ظلم کند .- مقتل خوارزمی جلد 1 ص 60؛ فرائد السمطین جلد 2 ص 68

و یا اینکه امام صادق (ع) می فرمایند :  فاطمه را از این رو فاطمه نامیدند که آدمیان از معرفت و شناخت او عاجزند - تفسیر فرات کوفی ص 581

واقعا ! چه زود سخنان و سفارش های پیامبر خدا (ص) به فراموشی سپرده شد ؟! و چه زود کینه ها و بغض های دیرینه سرباز کرد ؟! و چه زود جسارت ها و بی حرمتی ها به خاندان پیامبر (ص) آغاز گشت ؟!


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.