کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتاب زندگانی پیامبر اکرم(ص) در قرآن پرطرفدارترین کتاب آذرماه کتابخانه

جلد اول کتاب «زندگانی پیامبر اکرم(ص) در قرآن»، نوشته «سمیح عاطف‌الزین» و ترجمه «علی چراغی» به همت مؤسسه نشر و تحقیقات «ذکر» منتشر شد. 
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، سیره رسول اکرم(ص)، سیره عملی انسان کامل است. پرداختن به زندگی، منش، روش و اصول عملی در سیره پیامبر اکرم(ص)، پرداختن به گنجینه‌ای بس گران‌بهاست. یاد آن حضرت(ص) و سیره ایشان، جلوه تام و بهترین ذکر است. 
خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا؛ به درستی که پیامبر اکرم(ص)، بهترین الگوی انسان برای مردمان است.» (سوره مبارکه احزاب، آیه شریفه21) آن بزرگوار در زمانه‌ای ظهور کرد که فضای جزیرةالعرب را خرافه، جهل، خودپرستی، فقر، ظلم و ناراستی احاطه کرده بود. 
مجموعه کتاب‌های «زندگانی پیامبر اکرم(ص) در قرآن» اثر «سمیح عاطف‌الزین» نویسنده و مدقق لبنانی، نگاهی توأمان به «سیر» و «سیره» پیامبر اسلام(ص) دارد. این کتاب، سبکی نو و بدیع، نثری روان و داستان‌گونه دارد و با آن‌که گاه نثر به روایت‌گونگی می‌کند، از ظرایف داستان‌نویسی نیز خالی نمانده است. 
مجموعه هشت جلدی «زندگانی پیامبر اسلام (ص) در قرآن» با نگاهی به وضعیت اجتماعی، اعتقادی و فرهنگی پیش از اسلام، به نیاکان حضرت محمد(ص)، تولد ایشان، دوران شیرخوارگی، نوجوانی، ازدواج ایشان و بعثت ایشان می‌پردازد. 
سیره رسول اکرم(ص)، سیره عملی انسان کامل است. پرداختن به زندگی، منش، روش و اصول عملی در سیره پیامبر اکرم(ص)، پرداختن به گنجینه‌ای بس گران‌بهاست 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.