کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

راه اندازی نمایه نشریات تحت وب

قابل توجه کابران گرامی کتابخانه

پایگاه نمایه نشریات به تازگی تحت وب گردیده است. شما دوستان عزیز می توانید برای استفاده از این پایگاه اطلاعاتی به آدرس اینترنتی http://www.irannamaye.ir مراجعه نمایید. 

همانگونه که درشکل زیر مشاهده می کنید در صفحه نخست، جستجوی ساده به عنوان پیش فرض جستجو، تعیین گردیده است که با وارد کردن عبارت مورد نظر خود در کادر جستجو می توانید مقاله خود را به سهولت پیدا کنید. همچنین، در قسمت نوع سند و نوع نشریه، می توانید با انتخاب یا عدم انتخاب هر یک از گزینه ها، جستجوی خود را عام و یا خاصتر نمایید.  در بالای صفحه نیز امکان جستجوی پیشرفته، جستجوی فیلدی و کاوش نشریات نیز در نظر گرفته شده است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

برای آگاهی از چگونگی استفاده از جستجوی پیشرفته، جستجوی فیلدی و کاوش نشریات، می توانید به ادامه مطلب رجوع نمایید.


 

 در قسمت جستجوی پیشرفته می توانید، کلید واژها و یا کلمات و عبارات مورد نظر خود را جداگانه در کادر جستجو وارد نمایید و سپس با استفاده از عملگرهای بولی و یا همان عملگرهای ( و – یا – بجز) خودمان و و سایر امکانات مورد نظر برای جستجو، که در شکل  زیر با کادر رنگی مشخص شده، جستجوی خود را عامتر و یا خاصتر نمایید.



در شکل زیر شما جستجوی فیلدی را برای انجام جستجو خود انتخاب کرده اید. همانطور که مشاهده می کنید در جستجوی فیلدی می توان با وارد کردن اطلاعات مربوطه در محل های مورد نظر، هر چه سریعتر به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

به گمانم در میان فیلدهای جستجو، جستجو در فیلد (عنوان، نویسنده و نشریه) کاملا برای شما کاربران عزیز مشخص بوده و لازم به  توضیح نداشته باشد. فقط می ماند فیلد کلیدواژه که ممکن است برای برخی از کاربران ناشناخته باشد. بنابراین بهتر است همینجا توضیحات بیشتری در مورد کلیدواژه بیان نمایم. 

کلید واژه عبارت است از کلمات و  یا عباراتی که نویسنده یک مقاله به عنوان موضوع اساسی و مهم یک مقاله در نظر می گیرد و در ابتدای مقاله  نبز ذکر می کردد. حال اگه شما کلیدواژه را به عنوان فیلد جستجو در نظر گرفتید، عبارت و یا کلمه مورد نظر شما، در کلید واژه های مقالات جستجو می شود.


در قسمت کاوش نشریه هم شما کاربران گرامی می توانید، نشریه خود را از میان انبوه نشریات انتخاب کرده و در نهایت به جستجوی اطلاعات مورد نظر خود بپردازید. مطابق با شکل  زیر  جستجوی نشریه را  می توان به دو صورت انجام داد 1. از طریق نام الفبایی نشریه و دوم بر اساس موضوع نشریه که هر دو در شکل زیر به نمایش گذاشته شده اند.







این پایگاه به عنوان بزرگترین بانک مقالات فارسی معرفی شده و استفاده از این پایگاه برای انجام تحقیق و پژوهش های علمی، بسیار ساده است. پس پیشنهاد می کنم اگر به دنبال اطلاعات علمی هستید استفاده از این پایگاه را در اولویت قرار دهید.

نظرات 1 + ارسال نظر
دانشجوی کتابداری جمعه 27 دی 1392 ساعت 09:26

از مطالبی که در وبلاگتون قرار دادین مشخصه که نیروهای کتابخانه های عمومی از بین کارشناسان این رشته با توانایی و علاقه مندی به کار گزینش شدند و این تحولاته که وجهه رشته را ارتقا می ده ٔ بسیار خرسند و خوشحال شدم که مطالب وبلاگتون رو دیدم و از اون ها بهره مند شدم ٰ امیدوارم بیش از پیش موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.