کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

خدمات قابل ارائه در کتابخانه عمومی کوثر


(ساعت کاری کتابخانه از 7:30 صبح الی 7:30 بعد از ظهر)


      دسترسی به سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور: این سامانه توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت جستجودر منابع کتابخانه و آگاهی از کتابخانه هایی که منابع مورد نظر در آن ها یافت می شود، طراحی شده است. 

        دسترسی به سامانه اطلس کتابخانه ها: با استفاده از این سامانه، اعضا کتابخانه می تواننداز نزدیک ترین کتابخانه جهت دسترسی به منابع مورد نظر اطلاع یایند.

       دسترسی به کتابخانه دیجیتال نهاد کتابخانه های عمومی: این سامانه توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت دسترسی اعضا کتابخانه به نسخه دیجیتال کتاب ها طراحی شده است. طول مدت استفاده از این منابع دقیقا مشابه با مدت امانت منابع موجود در کتابخانه می باشد و بعد از 14روز نسخه دیجیتال به صورت خودکار از سیستم حذف می گردد.

 دسترسی به سامانه بولوتوث کتابخانه: با استفاده از این سامانه اعضا می توانند کتب موجود در این سامانه را از طریق بولوتوث به موبایل خود انتقال دهند.

 دسترسی به نمایه نشریات (ارائه مقالات چاپ شده در نشریات کشور به مراجعین): در این طرح اعضا می توانند با استفاده از نمایه نشریات، مقالات درخواستی خود در موضوعات مختلف را از طریق نمایه نشریات (شامل کلیه مقالات چاپ شده در نشریات کشور از سال 1374 به بعد می باشد) جستجو نموده وچاپ نمایند.

برای آگاهی از بقیه خدمات قابل ارائه در کتابخانه عمومی کوثر می توانید به ادامه مطلب رجوع نمایید.

  

      طرح کتاب من (سفارش کتاب به درخواست مخاطبین از طریق سامانه کتاب من): این طرح یکی از اساسی ترین طرح های نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد. در این طرح اعضا می توانند کتاب مورد نظر خود را در صورت فقدان در کتابخانه سفارش، سپس لیست سفارشات توسط کتابدار به صورت آنلاین به نهاد کتابخانه ها منتقل و در پایان، کتابخانه ها پس از دریافت کتاب های سفارش داده شده با استفاده از وبلاگ کتابخانه و همچنین نصب لیست کتب دریافت شده در فضای کتابخانه، اعضا را از منابع جدید مطلع می نمایند.

 

       برگزاری مسابقات فرهنگی مکتوب و آنلاین: نهاد کتابخانه های عمومی کشوربه صورت مستمر به برگزاری مسابقات فرهنگی مکتوب و آنلاین در میان اعضا کتابخانه های عمومی کشور می پردازد. اعضا می توانند با رجوع به کتابخانه و یا رجوع به سایت شبکه کتابخوانان حرفه ای کشور از زمان مسابقات مطلع گردند. همچنین؛ اسامی برندگان مسابقات به صورت مکتوب در کتابخانه هاو در کنار آن به صورت  آنلاین در وبلاگ کتابخانه اعلام می گردد. همچنین، جهت دسترسی به فرم مسابقات ماهیانه می توانید به پورتال اداره کتابخانه های عمومی استان اصفهان بخش مسابقات فرهنگی مراجعه نمایید 

 

       ارائه خدمات اینترنتی: در صورت نیافتن کتب و مقالات مورد نظر،  اعضا می توانند از خدمات اینترنتی موجود در کتابخانه استفاده نمایند و با استفاده از این خدمات، تحقیقات و پژوهش های دانشجویی و دانش اموزی خود را به انجام رسانند.

 

برگزاری انجمن های ادبی، گروه های سیر مطالعاتی و بازدید از مدارس: انجمن های ادبی و گروه های سیر مطالعاتی در برخی از کتابخانه های شهرستان به صورت مداوم در حال برگزاری می باشد.جهت دسترسی به چگونگی و خلاصه مباحث گرو های سیر مطالعاتی و انجمن ها می توانید حضورا به کتابخانه کوثر  و یا به وبلاگ این کتابخانه رجوع نمایید.

 

برگزاری کلاس های آموزشی: در حال حاضر کلاس های خوشنویسی، روخوانی و حفظ قرآن و نقاشی و طراحیدر کتابخانه های شهرستان برگزار می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید حضورا به کتابخانه مورد نظر مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.