کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد
کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

کتابخانه عمومی کوثر دولت آباد

نمایشگاه معرفی کتاب

به اطلاع می رساند کتابخانه کوثر به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) نمایشگاه معرفی کتاب  برگزار نمود.


زندگی از دیدگاه سهراب سپهری

شب آرامی بود

می روم در ایوان، تا بپرسم از خود

زندگی یعنی چه؟

مادرم سینی چایی در دست

گل لبخندی چید ،هدیه اش داد به من

خواهرم تکه نانی آورد ، آمد آنجا

لب پاشویه نشست

پدرم دفتر شعری آورد، تکیه بر پشتی داد

شعر زیبایی خواند ، و مرا برد، به آرامش زیبای یقین

:با خودم می گفتم

زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست

زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست

  ادامه مطلب ...

25 آذرماه - روز پژوهش و تجلیل از شهید تندگویان

جواد تندگویان در سپیده‌دم روز 26 خرداد سال 1329 هجری شمسی پا به عرصه هستی نهاد. قدومش مایه برکت و خیر برای خانواده بود و وجودش روشنی بخش جانشان.


قبل از اینکه به مدرسه برود پدرش او را به مسجد برد و با قرآن آشنا کرد. پدرش از هواداران آیت الله کاشانی ـ روحانی مبارز، مشهور بود

 جواد در محیط ساده خانواده آموخت که معیار اصلی و هدف واقعی زندگی تجمل و رفاه نیست. بلکه غیر از مادیات، ارزشهای والاتر و برتر دیگری نیز وجود دارد. به همین دلیل در طول زندگی خود هیچ‌گاه اجازه نداد وسیله برای او هدف شود. جواد اکثر شبها، با قدم‌های کودکانه‌اش همراه پدر و پدربزرگ به مسجد «بینایی» و هیات «بنی‌فاطمه» و فاطمیون خانی‌آباد می‌رفت. ساکت و آرام در گوشه‌ای می‌نشست و به نماز خواندن مومنان نگاه می‌کرد و گوش او به تدریج با دعا و گفتار عالمان دین آشنا شد. هنوز به دبستان نرفته بود که در صف نماز جماعت در کنار پدر و پدربزرگ خود ایستاد و نماز خواند و درس خضوع و خشوع در برابر حق و ایستادگی در مقابل هرچه غیرخدایی، را آموخت. در کنار پدر و پدربزرگش در جلساتی که بعد ازهیات به گونه‌ای خصوصی برگزار می‌شد شرکت داشت و با مبارزه مکتبی آشنا شد و تا آخرین دقایق حیات پرافتخارش از مبارزه دست نکشید و مسجد و هیات را ترک نکرد.

 

ادامه مطلب ...

پیام اربعین در زیارت اربعین

«السَّلَامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ، السَّلَامُ عَلَى أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ، اللَّهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِیُّکَ وَ ابْنُ وَلِیِّکَ وَ صَفِیُّکَ وَ ابْنُ صَفِیِّکَ الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ؛ سلام بر حسین مظلوم شهید. سلام بر آن اسیر [غم و اندوه و] مصایب سخت عالم و کشته اشک ها. پروردگارا! من گواهى مى‏دهم که آن حضرت ولّى تو و فرزند ولّى توست، و برگزیده تو و فرزند برگزیده توست که به لطف و کرمت رستگار شد. تو او را با اعطای مقام شهادت گرامى داشتى و به سعادت مخصوص گردانیدى.»

زیارت یکی از مهم‌ترین محورهای حیاتی فرهنگ شیعه می‌باشد که همواره شیعیان راستین با این نشانه در طول تاریخ شناخته می‌شوند.(1) با مروری اجمالی به فرازهایی از زیارت اربعین می‌توان راز این اهمیت را دریافت. با اینکه عبارات آن کوتاه است؛ امّا محتوایی ظریف و مضامین عالی دارد. این ارادتنامه شیعه که از ناحیه امام صادق(علیه السلام )، خطاب به حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) صادر شده و «صفوان بن مهران جمال» آن را منتشر ساخته و به دست اهلش رسانده است، امروزه می‌تواند بهترین و کاربردی‌ترین درس ها را برای ما داشته باشد.

   

ادامه مطلب ...

سلسله کتاب های پنجره

پنجره ای رو به آگاهی ازمسائل دینی

سلسله کتاب های پنجره یکی از بهترین مجموع کتاب هایی است که در زمینه مسائل دینی توسط انشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به چاپ رسیده و توانسته با مخاطبین خود به خصوص نسل جوان ارتباط چشمگیری برقرار کند.

یکی از عناوین سلسله کتاب های پنجره با عنوان "خودشناسی" در قطع جیبی با 56  صفحه با قیمت 700 تومان به چاپ رسیده است.

در این کتاب سعی شده  در قالب جملاتی رسا و عباراتی کوتاه انسان را از درون خود آگاه سازد و در واقع این مجموعه توانسته با استفاده از نو نویسی معارف دینی و بهره گیری از جذابیت نوشتاری با مخاطبین خود به خصوص نسل جوان ارتباط چشمگیری برقرار نماید.

 این اثر در قالب 13 پنجره با موضوع خودشناسی و آگاهی از درون توسط "سهیلا صلاحی اصفهانی" تالیف شده است.

در بخشی از کتاب آمده که " هرچه از با خودش صمیمی تر می شد بیشتر احساس غریبی می کرد، کسی را می دید که اهل زمین نبود و درگیر و دار زمان نبود. سایه ای داشت به بلندای عرض و خانه ای در دل آن ها که دوستش دارند، آخر هم نفهمید خود را می بیند یا خدا را."

علاقه مندان به منظور تهیه کتب چاپ شده از سوی انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان می توانند به فروشگاه انتشارات سازمان واقع در کتابخانه مرکزی، جنب سالن اجتماعات مراجعه و یا با شماره 32231086 تماس حاصل کنند.

منبع: روزنامه خبری اصفهان زیبا

20 راه ساده و عملی برای دوستی و ارتباط با خدا

ایمان

آنچه در بسیاری از کتب و آثار دینی و آموزشی در کلاس های اخلاق و سخنرانی ها و موعظه های مذهبی در حوزه ارتباط صمیمی با خدا رایج است، نماز، روزه، حج، امر به معروف و نهی از منکر، خمس، زکات، ذکر، شرکت در مراسم مذهبی خدمت به والدین، سفرهای زیارتی،... است.


بدون شک همه این عبادت در ارتباط با خدا و خودسازی سهم بسیار ارزنده ای داشته و ترک هر کدام از آنها مانع ارتباط موثر و صادقانه با خدا و موجب سردی روح و روان و روابط با خدا و دینداران خواهد شد. امّا در این اجمال سعی در ارائه راهکارهایی هستیم که اغلب ما از آنها غافلیم. راهکارهایی ساده و قابل عمل برای همه در همه جا.

  ادامه مطلب ...

مرادی کرمانی با«ته خیار» می‌آید.


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) این کتاب شامل 30 داستان کوتاه اجتماعی با درونمای‌هایی از طنز تلخ است که هم اکنون مراحل برش و صحافی را سپری می‌کند.

 

داستان‌های «ته خیار، گوجه فرنگی و گیتار، بچه‌های پرنده، دعوا نکنیم، مورچه بیابان، قندیل، جوش مزن و...» کارهایی هستند که در این مجموعه عرضه شده‌اند.

  ادامه مطلب ...